Simson sooviks tunnelipeatust ka Tallinna kesklinna

Kadri Simsoni ja Peter Vesterbacka kohtumine Tallinnas.
Kadri Simsoni ja Peter Vesterbacka kohtumine Tallinnas.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kohtus eile Finest Bay Area Development OY esindaja Peter Vesterbackaga ning nentis, et Eesti ja Soome vaheline raudteetunnel on riiklikult oluline projekt, kuid lahtisi otsi on veel päris palju.

„Vesterbacka veetav projekt on kahtlemata intrigeeriv, kuid me näeme sellel veel mitmeid lahtiseid otsi, mille osas on loomulikult küsimusi. Näiteks on meie jaoks tähtis, et lisaks Tallinnas Ülemistel asuva peatuskoha asukohale, peaks ühe alternatiivina kaaluma ka lisapeatuskohta Tallinna kesklinnas. Projekti eestvedajate kinnitusel on see võimalus olemas ning erinevaid alternatiive kaalutakse,“ rääkis Simson.

„On selge, et Tallinna-Helsingi vaheline tunnel oleks mõlemale riigile kasulik ning võimaldaks meie pealinnade lennujaamu ühendada nii, et tulevikus saaks nende vahel ligikaudu 20 minutiga reisida.“

Planeeringuala hõlmab endas nelja erinevat tunneli trassivarianti, mille hulgast valitakse planeeringu käigus sobivaim. Lisaks tunnelile näeb Vesterbacka plaan ette ka kahe tehissaare rajamist, millest üks asub Soome ning teine Eesti territoriaalvetes.

„Finest Bay Area projekti taotluses on märgitud, et tehissaare juurde võidakse rajada ka püsiv süvasadam koos laevatee ja sadamakaiga. Kuna taotluses puudub meie hinnangul selgitus, miks sellist süvasadamat on vaja ning milleks seda kavatsetakse kasutada, uurisime Vesterbackalt ka antud võimaluse kohta. Nende selgitustest jäi hetkel arusaam, et peetakse silmas Soome poolel olevat tehissaart, kuhu arendajatel on plaanis rajada elukohad 50 000 inimesele ning hotellikohad 10 000 inimesele,“ selgitas majandus- ja taristuminister.

Veel tundis minister kohtumisel huvi tunneli potentsiaalsete reisijate arvu vastu, sest varasemad uuringud ja Vesterbacka projekti mahud erinevad märgatavalt.

Neli võimalikku trassi

Vesterbacka meeskond esitles eile Ülemiste Citys nelja võimalikku trassi Soome ja Eesti vahelise merealuse tunneli ehitamiseks ning projekti viimaseid arenguid, mille kohaselt oodatakse valitsuselt otsust riigi eriplaneeringu algatamise taotlusele 28. veebruariks.

Esitlusel selgitati, et Soome ja Eesti vahelise tunneli rajamiseks on eeluuringud läbi viidud ning järgmine vajalik samm on planeeringute ja keskkonnamõjude hindamise läbiviimine. Soomes on käsil vastava maakonnaplaneeringu kehtestamine ning kohe algamas keskkonnamõjude hindamise menetlus.  

Eestis on vajalikud taotlused esitatud ning Soomele järele jõudmiseks oodatakse valitsuse otsust. “Valitsusele on taotlus riigi eriplaneeringu algatamiseks esitatud ning seaduse järgi peaks valitsus otsuse langetama 90 päeva jooksul ehk viimane valitsuse istung enne tähtaja möödumist toimub 28. veebruaril,” märkis Sorainen advokaadibüroo partner Paul Künnap.

Künnap tutvustas üritusel nelja merealust trassivõimalust, millele läbiviidud keskkonnaanalüüsid keskendusid. Eesti poolne Ülemiste lõppjaam asuks 50 meetrit maa all ning laiuks hinnanguliselt 380 x 40 meetri suurusel alal. “Et Soomega samasse temposse jõuda, oleks juba täna vaja asuda arutama trassivalikuid ning jaama asukohta, et need otsused saaksid mitmekülgselt ja põhjalikult läbi kaalutud ning kõiki asjakohaseid seisukohti saaks arvesse võtta,” märkis Künnap.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1011378
Brasiilia reaal BRL 4,22 0.0781713
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102291
Filipiinide peeso PHP 59,13 0.1015744
Hiina jüaan CNY 7,63 -0.42421
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0426952
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0080964
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0707162
India ruupia INR 80,86 0.0173175
Indoneesia ruupia IDR 15947,67 -0.2397723
Islandi kroon ISK 135,52 0.0221419
Jaapani jeen JPY 125,66 0.1833692
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0467415
LAV rand ZAR 15,92 0.0496418
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,34 0.0848883
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.2744937
Mehhiko peeso MXN 21,71 0.0350172
Norra kroon NOK 9,72 0.0648776
Poola slott PLN 4,33 0.0277181
Rootsi kroon SEK 10,55 -0.0596789
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0463695
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.0456294
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0806545
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0792882
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,27 -0.0524226
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0311781
Türgi liir TRY 6,00 0.1235826
Ukraina grivna UAH 30,74 0.0442553
Ungari forint HUF 317,08 -0.069335
USA dollar USD 1,13 0.0440917
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.206461
Valgevene rubla BYN 2,43 0.1192827
Vene rubla RUB 74,65 0.2252833

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019