Omera Khan: tänapäeva tarneahelas pole konkurentsile kohta

Omera Khan
Omera Khan

Erinevate tarneahelas osalevate ettevõtete ärisuhted on ikka keerulised omavahelise hinnakonkurentsi jms tõttu, kuid tänapäeval toimiva tarneahela eelduseks on ühtsele tulemusele keskendunud koostöövõrgustik, ütleb tarneahela professor ja riskiekspert, Pärnu Tarneahelakonverentsi peaesineja, Omera Khan.

Kui varasemalt on tarneahelas osalevate ettevõtete ärisuhted piiratud põhiliselt omavahelise konkureerimisega hinnas, tarnetähtaegades, kvaliteedis jms, siis tänases kiiresti muutuvas maailmas pole tarneahelasisesele konkurentsile enam kohta.  

"Ühine, kindlale tulemusele keskendunud koostöövõrgustik võimaldab saavutada oluliselt paremaid tulemusi kui üksikult konkureerides. Selline koostöövorm on ka kasumlikum, kasvõi juba selles mõttes, et see aitab logistikaettevõttel vähendada kiireloomuliste tarnete aega," lausus maailma üks tunnustatuim tarneahelaekspert, Londoni Kuningliku Holloway ülikooli professor, doktor Omera Khan Äripäevale.

Turgude kiire muutumine tähendabki tema sõnul peamiselt seda, et üha sagedamini tuleb teha koostööd oma otseste konkurentidega. "Ökonoomsed tarneahelad, kus jagatakse laovõimsusi, kulude vähendamine ja uutele turgudele üheskoos sisenemine tõstavad usaldust ja aitavad riske efektiivsemalt juhtida," on professor Khan veendunud.

Kui mingi tegevus ei ole ettevõtte põhitegevus, on mõistlik see sisse osta või teha koostööd teiste samalaadsete vajadustega ettevõtetega, et töötada üheskoos välja paremaid, kiiremaid ja tõhusamaid lahendusi.

"Turgude muutumise kiirus ning soov vähendada kulusid ja suurendada kasumlikkust sunnivad konkurente oma jõud ühendama. Uued tehnoloogiad tagavad reaalajas andmete parema läbipaistvuse ja nähtavuse, lihtsustavad tarneahela ühendusi ja kiirendavad info liikumist, vähendades sellega ka seotud kulusid ja riske."

Pikemat intervjuud professor Omera Khaniga saab lugeda 29. jaanuaril ilmuvast Logistikauudised erilehest.  

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019