• 22.11.18, 13:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu sai Euroopa standardi elektriautode kiirlaadijad

Tartu kesklinna paigaldatud viie uue elektriautode laadijaga saab kiirelt laadida enamikke elektriautosid. SmartEnCity projekti raames paigaldatud laadijaid hakkab opereerima Elektritransport OÜ.
Tartu sai Euroopa standardi elektriautode kiirlaadijad
Eile tutvustati Tartus Aura keskuse lähedal asuvat uut kiirlaadijat, mille taolisi on Tartus kokku viis ning mis on ühed esimesed avalikud CCS (Combined Charging System) standardiga laadijad Eestis.
Elektritransport OÜ müügiinsener Rain Neemlaid selgitas, et see on oluline samm elektriautode edasise arengu suunas Eestis. „Nüüd saavad Tartus kiirelt laadida ka Euroopa ja muu maailma autotootjate elektriautod. Üleriigilises ELMO kiirlaadimisvõrgustikus on kasutusel Jaapani ChaDeMo laadimisstandard, millega saab kiirlaadida ainult Jaapani autosid,“ selgitas Neemlaid, kelle sõnul tuleb Euroopas lähiaastatel välja kümneid uusi elektriautode mudeleid, mis kasutavad just seda standardit.
Uutes kiirlaadijates saab auto täis laadida ligi kolmandiku võrra kiiremini kui olemasolevates kiirlaadijates ehk 30 minuti asemel saab auto laetud umbes 20 minutiga. Elektriauto laadimine hakkab uutes laadijates maksma 15 senti (koos käibemaksuga) iga laetud kilovatt-tunni eest, seega 100 kilomeetri läbimise kulu elektrile on 2-2,5 eurot. Bensiinihinda konverteerituna oleks see sama, kui auto kulutaks kütust ca 1,5-2 l/100 km.
Uued kiirlaadijad asuvad Aura keskuse ja Turu tänava spordihoone vahel (kaks laadijat), Väike-Turu ja Soola tänava nurgal, Küüni - Uueturu tänava nurgal ning Poe tänaval Vabaduse puiestee poolses otsas.
Laadijate ostu ja paigaldamist rahastati rahvusvahelisest projektist SmartEnCity, mille käigus luuakse kesklinnas asuvast hruštšovkade piirkonnast tarkadel lahendustel toimiv energiasäästlik linnaosa. SmartEnCity projekti rahastatakse Euroopa Liidu teadusuuringute ja innovatsiooni raamprogrammist Horisont 2020.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele