Renault tutvustas Hannoveris oma uut tulevikusõidukit EZ-PRO, millega koostöös transpordi- ja logistikaettevõttega DPDgroup on kavas täielikult uuendada pakiveo viimase miili süsteemi. Uue tulevikunägemuse reklaamvideo salvestati osaliselt Tallinna tänavatel.
Autonoomselt liikuv Renault EZ-PRO võimaldaks muuta suure osa pakkide transportimise viimasest etapist paindlikumaks ja võimalusterohkemaks ning seda eriti suurlinnades. DPD nägemuse järgi võimaldaks iseliikuv EZ-PRO stsenaariumi, kus saadetised laaditakse linnalähedases depoos sõidukile, seejärel liigub sõiduk ise kesklinna ning seal võtab pakkide laialikandmise üle juba kuller.
Teise nägemuse järgi toimiks Renault EZ-PRO ise mobiilse pakiautomaadina, mis sisuliselt looks liikuvad pakiautomaatide punktid. DPD paneb klientide soovide ja vajaduste järgi paika optimaalseimad kohad, kus ja millal pakiauto peatuks nii, et see oleks pakisaajatele ja -saatjatele kõige mugavam. Samuti võimaldaks see ka süsteemi, kus autonoomne sõiduk arvutab ise välja kõige efektiivsema pakiveo trajektoori vastavalt klientide eelistustele, kus ja mis ajal nad soovivad oma pakki kätte saada või saata.
Vaata Tallinnas salvestatud videot DPD ja Renault viimase miili ideest:
DPD Eesti AS tegevjuht Rainer Rohtla märkis, et kuna pakiveo teekonna viimane etapp ehk viimane miil on kogu protsessi kõige kulukam ja keerukam osa, siis selle võimalikult efektiivseks, keskkonnasäästlikuks ja autonoomseks muutmine iseliikuva sõiduki näol oleks logistikavaldkonnale väga suur samm edasi.
„Nagu näeme ka ülimalt populaarsete toiduvedude pealt, siis kogu e-kaubanduse valdkond on tohutu kiirusega kasvamas ning uusi ja efektiivseid lahendusi on vaja, sest praeguste hinnangute kohaselt jätkub sarnane kasv valdkonnas veel vähemalt aastani 2025,“ selgitas Rohtla. „See tähendab, et kõigest seitsme aasta pärast on Euroopas eraisikutele toimetatavate saadetiste maht praegusega võrreldes kahekordistunud.“
Rohtla lisas, et eriti oluline selle juures on fakt, et suurem enamus pakkidest liiguvad siiski linnades ja linnad omakorda otsivad keskkonnasäästlike lahendusi ja võimalusi liikluse vähendamiseks. „Seepärast ongi oluline ette mõelda, millised on kõige efektiivsemad pakiveolahendused mõne aasta pärast,“ märkis Rohtla.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.