• 27.09.18, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Marek Pilv MM-il: 12 000 seast kaheteistkümnendaks

Septembri keskel osales Aspar-Trans OÜ autojuht Marek Pilv veokijuhtide MM finaalis Göteborgis, kust ta saavutas 33 finalisti seas kokkuvõttes 12 koha, kuid põhietapil oli ta koguni kolmas.
Marek Pilv enne ökonoomussõidu starti.
  • Marek Pilv enne ökonoomussõidu starti.
Kõige olulisem oskus tänapäeva veokijuhil on võime pidada täpselt kinni ette antud ajagraafikust ning suuta teekond läbida võimalikult väikese kütusekuluga. Just sellele keskenduski Volvo Truck Challenge Eesti etapp, ainus omalaadne võistlus, kus veokijuhid sellisel tasemel omavahel mõõtu saavad võtta.
Kokku osales Eestis 177 võistlejat, teiste seas Aspar-Trans OÜ juht Aare Müil, kes neli aastat tagasi Eesti meistrina maailmameistrivõistlusel käis, naastes sealt ülikõrge kolmanda kohaga.
Tänavu tal enam nii hästi ei läinud, esikoha napsas Eestis hoopis tema enda firmas rooli keerav Marek Pilv, ehk oskus säästlikult sõita on selles ettevõttes au sees. Kui aga tänavune MM toimunuks samadel alustel kui toona, oleks ka Marek naasnud maailmameistrivõistlustelt kolmanda kohaga.
MIS ON MIS
Volvo Trucks Driver Challenge
- Võistlust korraldatakse igal teisel aastal alates 2009. aastast
- Sel aastal osales võistlusel enam kui 12 000 veokijuhti. Finaali jõudis 33 parimat üle maailma.
- Kaugeimad võistlejad olid tänavu Austraaliast, Hiinast, Tšiilist, Saudi Araabiast, Araabia Ühendemiraatidest, Lõuna-Aafrikast, Lõuna-Koreast, Indoneesiast, Malaisiast jm.
- Finaal toimus Volvo Trucks Experience Center keskuses Göteborgis, Rootsis.
- Võistluse eesmärk on esile tuua oskusliku juhi tähtsat rolli transpordiettevõttes.
- Võistluse teemadeks olid sel aastal kütuseökonoomia, tootlikkus ja ohutus.
- Globaalne finaal ehitati üles kahele Volvo mudelile (FH ja FMX) ja kahele võistlusrajale (Kütus ja Tootlikkus) ettevõtte demorajal. Võitjaks kuulutati veokijuht, kes saavutas kombineerituna kõige kõrgema tulemuse - fookuses oli nii kütuseökonoomia, tootlikkus kui ka ohutus.
Allikas: Volvo Trucks 
Loosiõnn vedas alt
Tänavuse MM finaalis oli aga lisaks ökonoomsussõidule veel üks võistlus, mida korraldajad nimetasid “tootlikkuse” testiks. Raskel maastikurajal pidid sõitjad läbima trassi võimalikult kiiresti nii, et auto esiosa külge kinnitatud alusel olev sinine karbike maha ei kukuks.
Kui kukkus, tuli auto kinni pidada, see üles korjata ning alusele tagasi panna. See kõik röövis mõistagi aega. Ehk valik oli, kas sõita kiiremini riskeerides karbi mahakukkumisega, või sõita ettevaatlikumalt ja säästa aega karbi üleskorjamiste arvelt?
Sõitude järjekord loositi välja eelmisel õhtul. Marekil ei vedanud. Loosi järgi pidi ta sõitma teisena, kohe pärast India esindajat. Paraku ei jõudnud viimane aga Göteborgi kohale ning Marek pidi startima kohe hommikul esimesena. Rada oli küll korra kõrvalistmel läbi sõidetud, kuid täit pilti olukorrast see mõistagi ei andnud.
Tõusud ja langused, mida Marek koos Volvo veokijuhtide koolitaja Koit Kolganurmega kõige enam kartis, osutusid tegelikkuses lihtsamateks ning raskused tekkisid hoopis seal, kus seda oodatagi ei osanud. Karp kukkus maha nii mõnedki korrad.
Autosse paigaldatud kaamerad edastasid aga otsepilti ootepaviljoni, kust teised võistlejad said konkurentide sõite jälgida. Mida rohkem sõitjaid rada läbis, seda selgemaks sai loosiga hilisema stardikoha saanutele, kus on tegelikud ohukohad, kus võib kiiremini sõita, kus ettevaatlikum olla.
Kui Mareki aeg 13 minutit ja 17 sekundit mahtus suurepäraselt ette antud 15 minuti sisse ja tundus esialgu väga korralik tulemus, siis hiljem startinud hakkasid seda järjest üle sõitma: 12 minutit, 11 minutit, 10 minutit…ja kui  Šveitsi esindaja Michael Dubuis teisel päeval lõpuks raja 8 minuti ja 47 sekundiga läbi sõitis, oli selge, et tagant tulijatel on selge eelis ning siit mingit korralikku tulemust tulla ei saa. Nii läkski: Mareki koht esimeses sõidus oli alles 25.
TULEMUSED
Üldkokkuvõte
Piotr Krahel               Poola
Bert Johansson          Rootsi
Simo Laukkanen        Soome
Pavel Petukhov          Kasahstan
Brecht Vanruymbeke  Belgia
Andris Plavenieks       Läti
Henrik Vang Christensen Taani
Richard Lillemo          Norra
Goce Stoimenov        Makedoonia
Gerhard Regelink       Holland
....
Marek Pilv                Eesti
Ökonoomsussõit
Piotr Krahel             Poola
Bert Johansson        Rootsi
Marek Pilv             Eesti
Pavel Petukhov        Kasahstan
Simo Laukkanen      Soome
Gerhard Regelink     Holland
Richard Lillemo        Norra
Patrik St?echa          Tšehhi
Domenico Lucchino   Itaalia
Andris Plavenieks      Läti
Osavussõit
Michael Dubuis           Šveits
Bert Johansson           Rootsi
Piotr Krahel                Poola
Simo Laukkanen         Soome
Vygintas Vitkauskas    Leedu
Brecht Vanruymbeke   Belgia
Henrik Vang Christensen Taani
Goce Stoimenov          Makedoonia
Alexander Stelmashchuk  Venemaa
Andris Plavenieks         Läti
....25. Marek Pilv                 Eesti
Allikas: Volvo Trucks
Põhivõistlusel maailma absoluutses tipus
15 km tõusude ja laskumistega rada, mis tuli täislastis poolhaagisega läbida 12 minutiga, oli aga täpselt see, milleks sõitjad olid ette valmistunud ning mis olenes loosiõnnest vaid selles osas, et esimesena startinutel polnud ehk auto mootor veel piisavalt soe, et minimaalset kütusekulu püüda.
Siin Marekil loosiga vedas: ta oli kahepäevase võistluse kõige viimane sõitja. Stoilise rauga sõitis ta ajaks 12 minutit ja 7 sekundit, mis mahtus väga täpselt lubatud aja piiresse (üle 12 min ja 30 sek hakkasid lisanduma trahvipunktid). 
Kütust kulutas ta selle jooksul 2,57 liitrit, mis oli paremuselt kolmas tulemus. Temast vähemaga said hakkama vaid üldvõitja, poolakas Piotr Krahel (2,47 l) ja kohalik rootslane Bert Johansson (2,55 l), kes samal rajal väidetavalt ka varem harjutamas oli käinud. Ehk see sooritus, milleks juhid tegelikult treenivad ja mida nende igapäevatöös kõige enam vaja läheb, oli eestlasel peaaegu briljantne.
Üldvõit poolakale
Pärast tunde kestnud “praadimist” tehti pidulikul galaõhtul teatavaks lõpptulemused. Arusaadavalt ei olnud ebaõnnestunud esimese sõidu tõttu oodata eestlasele väga kõrget kohta, kuid lõpptulemuseks saavutatud 12. koht oli esimese korra kohta siiski suurepärane. “Tulla esimest korda elus maailmameistrivõitlustele ja sõita end vaatamata ebaõnnele loosimisel esimese kolmandiku sekka, on minu arust suurepärane tulemus,” tunnistas ka Koit Kolganurm.
Marek Pilv ise nii rahul oma sõiduga polnud. “Loomulikult tulin ma võitma ja olen esimese sõidu pärast ikka väga pettunud. Õnneks on mul hotellitoas neli suurt patja, mida nüüd märjaks nutta,” viskas Marek olukorra üle nalja ja adus sisemiselt ka ise, et tulla 12 000 veokijuhi seast üle maailma 12. kohale, polegi ju üldse halb tulemus.
Esikoha kahe sõidu kokkuvõttes võttis poolakas Piotr Krahel, kes on varemgi sel võistlusel edukalt esinenud. Teine koht läks kohalikule mehele, rootslasele Bert Johanssonile ja kolmas üle lahe Soome, Simo Laukkanenile.
Volvo Trucks Driver Challenge Eesti projektijuht Raili Riiberg tunnistas, et sellise võistluse peaeesmärk on väärtustada veokijuhi tähtsat tööd.
“Transpordisektor on pidevas arengus ja praegu on üle maailma kvalifitseeritud veokijuhtidest suur puudus. Oleme kutsunud võistlema absoluutselt kõiki kutselisi juhte, olenemata sellest, mis veokitega nad igapäevaselt sõidavad,“ ütles Riiberg ja lisas, et üheksa aastat tagasi ellu kutsutud traditsioon saab jätku juba ülejärgmisel aastal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele