Tallinna Munitsipaalpolitsei Ameti teatel on nad tõsiselt mures Tallinna külastavate kruiisituriste teenindavate bussijuhtide liikluskultuurituse ja kohati ülbe liikluskäitumise pärast.
- Peatumiskeelu märgi all seisev turismibuss. Foto: MUPO
Seoses linna külastavate arvukate turistidega on linnas liikumas ka palju neid teenindavaid busse, kes mugavuse tõttu pargivad selleks mitte ette nähtud kohtades ja viimased nädalad näitavad, et pargitakse lausa peatumist keelavate liiklusmärkide all.
Kõige hullem on olukord Pärnu maanteel Draamateatri-poolsel teeserval, kus bussid seisavad ridamisi, takistades ühistranspordi liiklemist ja seades ohtu jalakäijad, kes busside vahelt laveerides teed ületavad.
„Bussijuhid eiravad keset päist päeva süüdimatult liikluskorraldusvahendeid. Antud kohas ei ole lubatud isegi mitte peatuda, rääkimata parkimisest või kellegi ootamisest,“ selgitas Munitsipaalpolitsei ameti juhataja Aivar Toompere.
„Juht istub rooli taga ja kui korrakaitseametnik juhib tähelepanu rikkumisele, siis küsitakse – aga kuhu ma siis pargin? Vastus on – parkida tuleb sinna, kus see on lubatud. Vahel on tunne, et osa bussijuhte tuleks uuesti liikluseksamile saata“.
Teiseks murekohaks on Mere puiestee Vene Kultuurikeskuse poolne teelõik, kus on lubatud 15 minutit peatuda, et reisijaid bussist välja lasta ja peale võtta. Paraku näitab kogemus, et juhid kasutavad seda võimalust kurjasti ära ja istuvad rooli taga tunde. Kui juht vahepeal veel ühe tiiru ka ära teeb ja uuesti pargib, siis otsest rikkumist ei ole. Tegemist on omamoodi jokk-skeemiga“.
- Petrooleumi tänava parkla, kuhu hakatakse busse suunama. Foto: MUPO
Toompere sõnul on Petrooleumi tänaval, vanalinna ja sadama vahetus läheduses korralik asfalteeritud parkla umbes 15-le suurele bussile ja edaspidi hakatakse busse sinna suunama.
„Sellel aastal saabub Talliinna kokku üle 565 000 kruiisituristi ja tänagi on meedia andmetel linnas umbes 5000 külastajat. Hoiame busside parkimisel silma pea, hoiatame ja juhatame. Kui see ei mõju, siis hakkame mitmekordse eksimusega vahele jäänud juhte ka karistama. Muud võimalust lihtsalt ei jää. Aga alustuseks proovime ikka heaga“, ütles mupo juhataja.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele