Esmakordselt pärast kolimist BLRT Grupi tootmisalale Koplis lasi kontserni tütarettevõte Marketex Marine vette 400 tonni kaaluva uue põlvkonna kalakasvatuspargase.

- Pargase vettelaskmine
- Foto: BLRT Grupp
Unikaalse söödahoidlaga raadio teel juhitavat uue põlvkonna kalakasvatuspargast ehitati kauaaegsele partnerile, Norra firmale AKVA Group ASA uues staaplitsehhis.
Tasapinnaliste laevapaneelide keevitamisel ja kokkupanekul kasutati arvjuhtimisega automaatliini PEMA, mis võimaldab ettevõttel Marketex Marine oluliselt lühendada tootmisaega ja parandada keevituse kvaliteeti. Pargas sai värvkatte hiljuti valminud Balti riikide suurimas värvimiskambris.
Pargase veeskamine toimus kahes etapis: esmalt toimetas hüdrauliline tööstusveok KAMAG pargase platsile, kuhu juulis sai paigaldatud ainuke omataoline kraana Baltimaades tõstevõimega 850 tonni, seejärel lasti kalakasvatuspargas kraana abil vette. Kogu protsess võttis aega ligi seitse tundi.
BLRT Grupp investeeris Marketex Marine tootmise ületoomisse Noblessneri sadamalinnakust Koplisse, tootmistsehhide ehitusse ja uutesse seadmetesse ühtekokku üle 14 miljoni euro.
Viimase kümne aasta jooksul on Marketex Marine vesiviljelustööstusele ehitanud enam kui 300 pargast, mis töötavad edukalt paljudes riikides üle kogu maailma: Jaapanist Tšiilini ja Norrast Kreekani.
Marketex Marin pakub väikelaevaehituse ja kalakasvatuse turul võtmevalmis lahendusi – pargase projekteerimisest valmistoote üleandmiseni kliendile. Ettevõte on teraspargaste ehitusturu liider.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.