Itaalia valitsus on välja käinud idee tuua aastaks 2022 Itaalia teedele miljon elektriautot. Kriitikute meelest on mõte absurdne, sest praegu vurab saapamaa teedel ainult alla 5000 elektrilise neljarattalise.

- Elektri jõul liikuv Fiat 500e.
Bloomberg kirjutab, et Itaalia valitsuse idee on saanud omajagu kriitikat. Esiteks on idee segane: ei teata, kas silmas peetakse elektriautosid või ka hübriide Teiseks on lahtine, mil viisil aastaks 2022 miljoni elektrilise neljarattaliseni jõutakse. Eelmisel aastal osteti Itaalias umbes 2600 elektriautot ning 4800 hübriidi. Võrdluseks, kokku müüdi Itaalias möödunud aastal 2 miljonit autot, kirjutab Äripäeva
Investor.
Analüütikud hindavad, et miljoni auto eesmärgi täitmiseks oleks vaja Itaalial võtta kasutusele vähemalt samasugused soodustused nagu Norral. Viimane on Euroopas elektriautode turu liider.
Uuringuinstituudi Promotor juht Gian Primo Quagliano arvutuste kohaselt peaks ühe auto soodustus olema ligi 9000 eurot, ehk rohkemgi. See tähendaks, et elektriautode ambitsioonikas idee läheks Itaaliale maksma umbes 10 miljardit eurot. Isegi kui see raha leitakse, on eesmärk siiski liiga rutakas ning sisuliselt võimatu täita, leidis Quagliano.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks autodele peab valmis olema ka laadimissüsteemi võrgustik, mis on Itaalias aga võrdlemisi kasin.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.