• 31.05.18, 17:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EVR Cargo plaanib siseneda Soome turule

EVR Cargo tegevjuht Raul Toomsalu tunnistas Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et mitte kunagi ei taastu Eesti kaubavahetus Venemaaga enam selles mahus, mis kunagi oli. Küll aga on neil sihikul Soome turg.
Raul Toomsalu
  • Raul Toomsalu Foto: EVR Cargo
Toomsalu rääkis, et isegi kui Venemaa turul olukord paraneb, ei jõua Eesti kaubavedajad seal kunagi selliste mahtudeni, nagu oli kunagi. „Me ei vea enam kunagi Venemaalt 40 miljonit tonni kaupa, juba selle tõttu, et neil on valmis ehitatud nii suur enda sadamate potentsiaal, näiteks Ust-Luga 90 miljonit tonni. Neid me enam tagasi ei saa,“ nentis ta.
Samas leidis ta, et kaubavedajad ei pea siin Eestis seda kaupa ootama, vaid võib minna kuskile mujale seda vedama. „Soome turg tehti lahti ja Soomes on Venemaa transiidi osakaal tõusev. Osaliselt on Soome läinud samad partnerid, kelle kaupa olime siin vedanud. Nad ise küsivad, et kuulge, äkki te tahate tulla sinna vedama,“ rääkis ta ja kinnitas, et EVR Cargol on Soome turg sihikul.
Poolhaagised rongile
Üleeile teatas EVR Cargo, et koos Läti ja Leedu raudtee-ettevõtetega pannakse käiku uus regulaarne kaubaveo liin nimega Merevaigurong. Liin kulgeb marsruudil Šeštokai–Riia–Tallinn.
Toomsalu sõnul ei ole idee üldse uus, aga sai tugeva tõuke, kui ta kohtus aasta alguses Leedu Raudteega Viinis konverentsil. Pärast tehnilise poole üle vaatamist ja kulude-tulude kalkuleerimist allkirjastati lepingud üleeile. Esimene rong sõidab kas juuni lõpus või juuli alguses.
Toomsalu sõnul läbib Šeštokaid päevas 5000 veoautot ja väga suur osa neist liigub Moskva poole. Nii ei tasu Merevaigurongi uudist karta ka Tallinna Sadama investoritel. Isegi kui uus raudteeliin tekitab Eesti ettevõtjatele võimaluse Tallinna Sadama asemel valida mõni sadam Lätis või Leedus, siis on ka vastupidine potentsiaal suur. "See on väga suur potentsiaal, võtta konteiner Šeštokaist peale, tuua Tallinnasse, Tallinnas ümber laadida Tallinn–Moskva rongile,“ rääkis Toomsalu.
Mõne ettevõtja kaup ei sobi konteinerisse panemiseks, sellisteks puhkudeks on Toomsalu sõnul plaanis soetada konteinervagunid, millele saab haagise peale panna. „Leedu Raudtee on korraldanud hanke, ootame selle tulemusi ja kui kulu sobib, peab hakkama ehitama välja laadimispunktides vastavat taristut,“ ütles ta.
Ettevalmistused Tartu liinil käivad
EVR Cargo on varem rääkinud ideest panna konteinerrong sõitma Tallinna ja Tartu vahele. Toomsalu kinnitas, et nüüdseks on tellitud ja ostetud ära kõik liikuv vara. "Meil on olemas vagunid, meil on olemas tõstukid, tõstetehnik. Käib lepingu sõlmimine platsi korrastamiseks Tartu linnas. Kui plats saab korda, oleme valmis alustama. Arvame, et see juhtub juunis või juulis,“ ütles Toomsalu.
Tema sõnul on Lõuna-Eestis väga palju ettevõtteid, kes kaupa konteinerdavad. „Panevad saematerjali konteinerisse, tõstavad selle reka peale ja lähevad maanteele, et see jõuaks siis Sillamäe sadamasse, Muugale või Paldiskisse,“ kirjeldas ta. EVR Cargo uuringu järgi võiks EVR Cargo konteinerites Tallinna ja Tartu vahet liikuda aastas umbes 200 000 tonni kaupa.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele