• 21.03.18, 14:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõige enam kasutati Haapsalu-Noarootsi jääteed

Maanteeamet lõi kokku tänavu talvel avatud olnud jääteede maksumused ning neid kasutanud autode arvu. Kõige enam sõideti Haapsalu ja Noarootsi vahet, ühtekokku kasutas seda võimalust 9581 autot.
Haapsalu-Noarootsi jäätee.
  • Haapsalu-Noarootsi jäätee.
  • Foto: Julia-Maria Linna
Haapsalu–Noarootsi jäätee kogumaksumuseks kujunes Maanteeameti teatel ligi 27 000 eurot. Jäätee eksisteeris 24 päeva ning liiklusele oli avatud 17 päeva. Sulgemise põhjustas sulaperioodi saabumine ja vee ilmumine jääle. Mõlemal suunal kokku ületas trassi 9581 autot.
Tärkma–Triigi jäätee kogumaksumuseks kujunes ligi 12 000 eurot. Jäätee eksisteeris viis päeva ning liiklusele oli avatud kaks päeva. Trassi põhiline sulgemise põhjus oli ülekoormusest tekkinud praod: nimelt ei järginud liiklejad pikivahe hoidmise nõuet. Lisaks tuli trassile sulailmadest ja merevee tõusust tingituna vesi. Mõlemal suunal kokku ületas trassi 477 autot.
Rohuküla–Sviby jäätee kogumaksumuseks kujunes ligi 37 000 eurot. Jäätee eksisteeris 16 päeva ning oli liikluseks avatud kümme päeva. Märtsi keskel saabunud sulaperiood tekitas trassile sulavee ja Vormsi poolne mahasõit jäi vee alla. Jää kandevõimet vähendas ka ühe nädalavahetuse suur liiklejate hulk, mis tekitas lahtisi pragusid. Mõlemal suunal kokku ületas trassi 5252 autot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Tänavuste jääteede puhul kerkis probleemina üles sõitjate hoolimatus jääteel liiklemise reeglite osas, mis viisid kahe trassi varasema sulgemiseni,“ nentis Maanteeameti lääne regiooni hooldevaldkonna juht Hannes Vaidla. „Kindlasti plaanime jääteed avada ka järgmisel talvel, kui on sobivad ilma- ja jääolud ning loodame, et kasutajad hoiavad jääteid rohkem, mis võimaldaks ka pikemaajalise liiklemise jääteedel.“
Jääteedest on veel avatud Laaksaare–Piirissaare jäätee 0,5 tonnistele sõidukitele.
Lao–Kihnu jäätee jäi avamata, ent tehtud uuringud läksid maksma ligi 3000 eurot. Sel aastal jäid avamata Heltermaa–Rohuküla ja Kuivastu–Virtsu jääteed.
Ametlikel jääteedel ühtegi õnnetust ega intsidenti ei toimunud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele