• 08.02.18, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki laevad saavad nutikad olustikusensorid

Tallink sõlmis koostöölepingu Soome merendusvaldkonna idufirmaga Fleetrange, kes paigaldab 13 Tallinki ja Silja Line’i laevale reaalajas informatsiooni edastavad nutikad IoT süsteemid, mis edastavad laevadelt kaldale detailselt mitmesugust teavet alates laevade liikumisest, hetkeseisu kõige täpsema ilmainfo ning ülevaate ümbritsevast laevaliiklusest ja lainetusest.
Ühena esimestest sai uue süsteemi pardale Tallink Star.
  • Ühena esimestest sai uue süsteemi pardale Tallink Star.
  • Foto: Andras Kralla
“Oleme kogu meie laevastikku hõlmavat jälgimissüsteemi otsinud juba mõnda aega ning Fleetrange’i lahendus sobib meie nägemusega omada väga operatiivset ülevaadet laevadest reaalajas koos detailse liikumisinformatsiooni ja videopildiga. Lisaks ka tuulesensorid, täpsed ilmaennustussüsteemid ning mitmed teised võimekad tööriistad, mis meie kaptenite tööd reiside planeerimisel hõlbustavad.
Silja Symphony, Silja Serenade ja Star varustati Fleetrange’i sensoritega juba kahe kuu eest ning pärast eduka testperioodi lõppu oleme valmis paigaldama süsteemid kogu laevastikule, et läbi selle mobiilse lahenduse veelgi tõsta meie pakutava teenuse kvaliteeti ja turvalisust,” ütles Tallinki laevateeninduse juht Tarvi-Carlos Tuulik.
“Fleetrange eesmärgiks on alati olnud pakkuda konkurentsivõimelise hinnaga nutikaid tehnikalahendusi, millega kaasneb mugav informatsiooni jagamine ning hea kasutajatugi. Meil on väga hea meel varustada Tallink oma IoT süsteemiga. Leping on meile märgilise tähtsusega ja annab hea võimaluse testida Tallinkiga ka uut automaatset efektiivse reisiplaneerimise süsteemi BOQA,” sõnas Fleetrange’i tegevjuht ja asutaja Henrik Ramm-Schmidt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fleetrange IoT süsteem pakub reederitele ning laevakaptenitele palju erinevaid lahendusi, et aluse ümber toimuvaga võimalikult hästi kursis olla. Laeva asukoha reaalajas jälgimist täiendab detailne teave laeva liikumise kohta ning see koos andmetega videokaameratest tuule-, sademete- ja jääsensoritega loob ülitäpse ülevaate kõigest laevaga ja laeva ümber toimuvast. Seda sõltumata ajast, kohast või kasutatavast seadmest.
Samuti on süsteemis vajalikud tööriistad avarii- ja hädaolukordade jaoks. Näiteks saab selle kaudu reaalajas suhelda kohalike merepäästetekeskustega, kellele on võimalik edastada ohuolukordades laeva sensoritelt pärinevat kasulikku informatsiooni.
Fleetrange’i pakutav BOQA lahendus on laevastiku kvaliteetse operatiivse juhtimise tagamise süsteem (Operational Quality Assurance), mis on mõeldud põhiliselt laevakaptenitele ning laevastiku haldajatele. See lennundusest tuttav meetod annab võimaluse süsteemselt ning automaatselt jälgida kõiki olusid, mis võivad mõjutada reisijate mugavust ja laeva teekonnal häirida – rasked ilmaolud, järsud pöörded, jää ning kõrge lainetus. Samuti annab süsteem info teistest merel olevatest alustest (sh ohtlikult lähedal olevatest), laevade liikumisest ja ilmaoludest sadamates, nende graafikutest ja sellest kinnipidamisest jm.
 

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele