Koguseliselt on Megastari punkerdatud 12 300 tonni LNG-d, mis torugaasi ühikuteks teisendatult teeb ligi 18 miljonit m3 ehk pool Tartu linna aastatarbimisest, teatas Eesti Gaas.

- Megastari punkerdamine.
- Foto: Eesti Gaas
Täna aasta tagasi punkerdas Eesti Gaas Tallinna ja Helsingi vahel sõitma asunud Tallinki Megastari laeva esimese haagise veeldatud maagaasi ehk LNG-d. Aasta hiljem on punkerdamisoperatsioonide arv tõusnud 680 peale.
Koguseliselt on Megastari punkerdatud 12 300 tonni LNG-d, mis torugaasi ühikuteks teisendatult teeb ligi 18 mln m3 ehk pool Tartu linna aastatarbimisest, teatas Eesti Gaas.
“Tagasi vaadates oli kõige suurem väljakutse õigeks ajaks kliendi jaoks valmis olla, sest ettevalmistustöödeks jäi aega alla aasta,” rääkis AS-i Eesti Gaasi juhatuse liige Margus Kaasik. “Kuna meie jaoks oli tegemist esimese LNG projektiga, alustasime nii normdokumentide, tehnilise lahenduse väljatöötamise kui ka kooskõlastustega nullist,” tõdes Kaasik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks tuli leida veofirma, osta kõigile normidele vastavad treilerid ning koolitada personali. Ometi olid tähtajaks ettevalmistused tehtud, autod töös ja inimesed ülesannetega kursis.
Tänaseks on kaheksa poolhaagist LNG kohale toomiseks läbi sõitnud 600 000 kilomeetrit. „Peamiselt ostame kütust 350 kilomeetri kauguselt Pihkvast, autod peavad kaks korda päevas ületama piiripunkti ning sujuvas graafikus püsimine vajab väga head planeerimist. Teisalt on aasta jagu punkerdamist andnud Eesti Gaasile hindamatu kogemuse,“ tõdes Kaasik.
Eesti Gaas punkerdab Megastari Vanasadamas, olenevalt laeva vajadusest kaks kuni neli haagist öö kohta. Punkerdatakse otse LNG poolhaagisest laeva ning protsess võtab aega kuni 4 tundi.
Lisaks Pihkva tehasele on Eesti Gaas tarninud LNG-d ka Poolast, Soomest ja Leedust. „Seni oleme keeruliste logistikaülesannete lahendamisega edukalt hakkama saanud,“ lisas Kaasik.
AS Eesti Gaas on Eesti suurimaid ja kogenumaid energiafirmasid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.