Autor: Harro Puusild • 5. jaanuar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uute sõiduautode müük kasvas Eestis 2017. aastal 11,6%

2017. aasta kokkuvõttes oli populaarseimaks automargiks Toyota.
Foto: Andres Haabu
2017. aastal kasvas uute sõiduautode müük 11,6% enam kui 25 000 uue sõiduautoni. Populaarseimaks automargiks oli mullu Toyota.

Eesti uute sõiduautode turg jätkas tõusu heas tempos ka detsembris ja aasta kokkuvõttes müüdi veidi enam kui 25 000 uut sõiduautot, teatas AMTEL.

Detsembris müüdi Eestis kokku 1489 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta detsembri müügi 14,9%. Aasta kokkuvõttes aga ületati 25 000 piir, millest enam on müüdud vaid 2006. ja 2007. aastal. Võrreldes 2016. aastaga tõusis uute sõiduautode müük 11,6%.

Segmentidest osutus 2017. aastal kõige populaarsemaks väiksemad keskklassi autod, mille turuosa oli 23,1%.

Teiseks suurima turuosaga segmendiks olid keskmised maasturid ja kolmandaks enim müüdi keskautosid. Eksporti läks möödunud aasta jooksul 1139 sõiduautot.

2017. aasta kokkuvõttes oli populaarseimaks automargiks Toyota, millele järgnesid Škoda ja Volkswagen. Mudelitest vallutas aasta kokkuvõttes kindlalt esikoha Škoda Octavia, milliseid müüdi 1329. Järgnesid kaks Toyota mudelit, Avensis ja RAV4, vastavalt 893 ja 870 autoga.

„Uute autode turg kasvas 2017. aastal enam-vähem prognoositud tasemel. Tõusule andsid tõhusa panuse eri tüüpi hübriidid. Suurema osa nendest moodustasid elektrimootoriga, aga aasta teisel poolel kasvas jõudsalt CNG hübriidide müük. Euroopa Liit on tulevikku vaadates rõhunud tugevalt elektriautodele ja enamus tootjaid on selles suunas ka liikumas. Siiski mitte kõik - VW grupp panustab endiselt tugevalt diiselmootorite arengule ja gaasihübriididele. Viimaste kasvav populaarsus on ka meie turul näha Škoda ja VW vastavate mudelite müügis. 2018. aaasta osas prognoosime tõusu jätkumist, kuid ilmselt veidi väiksemate numbritega.“ Uusi tarbesõidukeid müüdi 2017. aastal kokku 5478, millega ületati 2016. aasta müük 10,2%. Automarkidest oli aasta kokkuvõttes edukaim Citroen 901 müüdud sõidukiga, järgnesid Renault ja Peugeot, vastavalt 640 ja 629 sõidukiga. Veokeid müüs 2017. aastal enim Scania, kokku 418," kommenteeris AMTELi juht Arno Sillat. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077