25. detsember 2017
Jaga lugu:

Arno Sillat: täna hübriid, homme elekter

Arno Sillat.  Foto: Meeli Küttim

Kuigi maailm liigub transpordis järjest keskkonnasõbralikumate tehnoloogiate kasutuselevõtu poole, sõidab suurem osa inimesi ka 10 aasta pärast ilmselt bensiini- või diiselsõidukiga, kirjutab autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.

Euroopa poliitikud on võtnud autode saastamise teema väga tõsiselt ette, tehes ettekirjutusi ja kehtestades reegleid nii riikidele kui ka autotootjatele.

Riigid peavad aastaks 2020 transpordis kasutusele võtma vähemalt 10% ulatuses taastuvenergia. Autotootjatele on Euroopa Komision määranud alates 2021. aastast toodangu CO2 keskmise piirmäära 95 g/km. Kõigile arusaadavas keeles tähendab see auto kütusekulu 4,1 liitrit bensiini või 3,6 liitrit diiselkütust 100 kilomeetri läbisõidu kohta. Värskelt esitles Euroopa Komisjon aga juba järgmise perioodi eesmärke – vähendada sõiduautode heitmeid veel 30% aastaks 2030. Peamine tee selle saavutamiseks on elektriautode osakaalu tuntav tõus.

Poliitikud ajast ees

Selles osas on poliitikud jõudnud teadlastest ja inseneridest ette – tänane tehnika tase ei võimalda veel autode mõttes kogu maa kiiret elektrifitseerimist. Ei jätku piisavalt voolu riikide ega kodumajapidamiste tasemel, samuti napib liitiumi akude jaoks ning puuduvad piisava tihedusega laadimisvõrgud.

Loe pikemalt Äripäevast

Autor: Arno Sillat, AMTELi tegevjuht

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee