Tallink teatas börsile, et Soome Kõrgem Kohus ei rahuldanud nende nõudmist maksta tagasi aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasud koos intressidega.

- Tallinki kaubalaev Sea Wind Muugal
- Foto: Tallink
Vaidlusalune summa ulatus 2015. aastal kokku 34,1 miljoni euroni.
Tallink kaebas selle peale, et enne 1. jaanuari 2006 kehtinud Soome veeteetasude seadus oli vastuolus ELi õigusega ning mittediskrimineerimise põhimõttega, millega rikuti piiriülese teenuste osutamise vabadust. Seaduse alusel küsiti rahvusvahelisi vedusid teostavatelt laevadelt kõrgemaid tasusid kui riigisiseseid vedusid teostavatelt laevadelt. Soome muutis seadust Euroopa Komisjoni survel.
Protsessis oli hõlmatud 52 Soome laevaomaniku ja välismaiste laevaomanike nõuded Soome riigi vastu ülaltoodud alusel ning nende kasuks mõisteti 2015. aastal Helsingi ringkonnakohus välja ühtekokku 91 miljonit eurot, millest ASile Tallink Grupp 13,2 miljonit eurot, ASile Hansatee Cargo 0,4 miljonit eurot ja Tallink Silja Oy saab 20,5 miljonit eurot.
Helsingi apellatsioonikohtu otsuse järgi olid aga aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasude nõuded aegunud ja kohus tühistas Helsingi ringkonnakohtu otsuse.
Täna ei tegi Soome Kõrgem Kohus otsuse, et ei rahulda Tallink Grupi ja Hansatee Cargo vaidlustust apellatsioonikohtu otsuse peale.
Autor: Äripaev
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.