• 08.12.17, 13:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome kohus: Tallink 35 miljonit veetasu ei saa

Tallink teatas börsile, et Soome Kõrgem Kohus ei rahuldanud nende nõudmist maksta tagasi aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasud koos intressidega.
Tallinki kaubalaev Sea Wind Muugal
  • Tallinki kaubalaev Sea Wind Muugal
  • Foto: Tallink
Vaidlusalune summa ulatus 2015. aastal kokku 34,1 miljoni euroni.
Tallink kaebas selle peale, et enne 1. jaanuari 2006 kehtinud Soome veeteetasude seadus oli vastuolus ELi õigusega ning mittediskrimineerimise põhimõttega, millega rikuti piiriülese teenuste osutamise vabadust. Seaduse alusel küsiti rahvusvahelisi vedusid teostavatelt laevadelt kõrgemaid tasusid kui riigisiseseid vedusid teostavatelt laevadelt. Soome muutis seadust Euroopa Komisjoni survel.
Protsessis oli hõlmatud 52 Soome laevaomaniku ja välismaiste laevaomanike nõuded Soome riigi vastu ülaltoodud alusel ning nende kasuks mõisteti 2015. aastal Helsingi ringkonnakohus välja ühtekokku 91 miljonit eurot, millest ASile Tallink Grupp 13,2 miljonit eurot, ASile Hansatee Cargo 0,4 miljonit eurot ja Tallink Silja Oy saab 20,5 miljonit eurot.
Helsingi apellatsioonikohtu otsuse järgi olid aga aastatel 2001-2004 liigselt võetud veeteetasude nõuded aegunud ja kohus tühistas Helsingi ringkonnakohtu otsuse.
Täna ei tegi Soome Kõrgem Kohus otsuse, et  ei rahulda Tallink Grupi ja Hansatee Cargo vaidlustust apellatsioonikohtu otsuse peale.
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.24, 15:32
Liikluskindlustus töömasinatele: uus seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
AS Tallinna Sadam juhatuse liige, kommertsjuht Margus Vihman.
Saated
  • 14.05.25, 14:00
Margus Vihman: Paldiski Põhjasadama häda on see, et seda pole kellelegi vaja
21 huvilisega Tallinnas on juba lepingud sõlmitud ja esimesed saadetised edukalt kohale toimetatud.
Uudised
  • 14.05.25, 10:24
Proovi kätt kulleriametis: Omniva alustas rahvatarne pilootprojekti
Esimesed 21 inimest on Eestis juba lepingud sõlminud
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele