• 08.12.17, 11:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansi Arumeel: Euroopa-väliste kaupade käibemaksumuudatus e-kaubandust ei pidurda

Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kinnitab, et e-kaubanduse käibemaksumuudatus loob turul õiglasemad tingimused eelkõige Eesti e-kaupmeeste jaoks, kliendi ostukogemus sellest keerulisemaks ei muutu.
Ansi Arumeel
  • Ansi Arumeel
  • Foto: Meeli Küttim
“Maksumuudatusega kaotatakse kolmandate riikide e-kaupmeeste maksueelis Euroopa ja Eesti e-kaupmeeste ees. Samas pole muudatus niivõrd radikaalne, et see e-kaubanduse arengut pidurdaks. Pigem loovad õiglasemad tingimused veel paremad võimalused e-kaubanduse kasvuks ka Euroopas ja koduturul, mis on igati tervitatav,” selgitas Arumeel pressiteate vahendusel.
Arumeele sõnul ei maksa käibemaksumuudatuse mõju e-kaubanduse arengule üle hinnata. „Maksumuudatus ei muuda e-kaubanduse olemust kui sellist, sest kõik muud e-kaubanduse eelised nagu suurem kaubavalik, soodsam hind ning mugav kättesaamine, jäävad ju alles,” märkis Arumeel. “Rahvusvahelise e-kaubanduse hinnaeelis ei tule mitte maksuerisusest, vaid pigem jaekaubanduse kulude ja vahendajate puudumisest.“
Käibemaks lisandub 2021. aastast ainult neile kolmandate riikide kaupadele, mille maksumus jääb alla 22 euro. Kõigile kallimatele saadetistele rakendub 20% käibemaks juba ka praegu. “Kuna valdava osa Aasiast tellitava kauba väärtus jääb umbes 1-10 euro piiresse, siis sisuliselt tähendab see kliendile maksimaalselt vaid 1-2-eurost hinnatõusu, mis ostuotsust kuigivõrd ei mõjuta,” selgitas Arumeel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti ei tähenda käibemaksu rakendumine lisategevusi kliendile. “Kindlasti ei tähenda muudatus seda, et iga paarieurost pakki peab klient deklareerima hakkama,” selgitas Arumeel. “Eesmärk on muuta ostukogemus võimalikult mugavaks. Uue käibemaksusüsteemiga arvestatakse käibemaks kauba hinna sisse enamasti juba välismaises e-poes. Sel juhul muutuks olukord kliendile hoopis mugavamaks, kuna igasugune kliendipoolne käibemaksu deklareerimine Eestis kaoks ära ka kallimate kaupade puhul.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele