Tallinna Linnavalitsuse tänasel istungil otsustati esitada Tallinna Linnavolikogule otsuse eelnõu „Osalemine Interreg 2014-2020 Läänemere programmis „ SOHJOA- Keskkonnasõbralikule ja isesõitvale viimase miili ühistranspordile üleminek Läänemere regioonis välisprojektis”, sildfinantseerimisega nõustumine ning volituse andmine Tallinna Transpordiameti juhatajale“, teatas Raepress.

- Tallinna abilinnapea Tõnis Mölder
- Foto: Raul Mee
Projekti eesmärgiks on tuua linnade ühistranspordi võrkudesse pilootprojekti raames isejuhtivad autonoomsed bussid, mis on mõeldud rohelise viimase miili kasutamiseks.
Tallinna abilinnapea Tõnis Mölderi sõnul toetab projekt Tallinna arengukava eesmärke ning toob kaasa teadmise ja pädevuse keskkonnasõbralike ning arukate autonoomsete ühistranspordilahenduste korraldamiseks. „Inspireeriv, ohutu ning energia- ja keskkonnasäästlik linnaruum on üks oluline siht, mille suunas Tallinn püüdleb ning usun, et projekt suurendab inimestes ka usaldust isesõitvate transpordivahendite suhtes, “ sõnas Mölder pressiteates.
Tallinn, Helsingi ja Kongsberg kohustuvad projekti käigus testima autonoomseid isejuhtivaid busse linna ühistranspordivõrgus 6-9 kuud.
Kogu projekti eelarve on 3 890 451,14 eurot, millest Tallinna linna eelarve on 382 000 eurot ja omaosalus sellest on 57 300 eurot. Iseliikvate sõidukitega loodetakse Vähendada linnades CO2 taset.
Projekti kestvus: 01.10.2017-01.09.2020.
Seotud lood
Prantsusmaa Normandia Roueni autonoomsuslabori partnerid lansseerisid eksperimentaalse teenuse, mille raames lubatakse avalikele teedele ühiskasutusse viis isesõitvat elektriautot. Projekti partnerid on Roueni piirkonna omavalitsus, Transdev, Renault, Caisse Des Dépots ja Groupe Matmut.
Isejuhtivate sõidukite õigusanalüüsi vaheraport on jõudnud järeldusele, et tehnoloogilisi arenguid silmas pidades on mõistlik tervikseadusena välja töötada robootikaseadus, mis looks aluse mistahes robot-agentide regulatsiooniks, teatas MKM.
Goodyeari Baltimaade müügijuhi Martins Grinbergsi sõnul võib suhtumine liiklusummikutesse kardinaalselt muutuda, kui turule jõuavad isejuhtivad sõidukid.
Juulis Mere puiesteel sõitmist alustanud isejuhtivate busside pilootprojekt saab punkti 26. augustil.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.