Jaga lugu:

Rouenis lubatakse tänavale autonoomsed elektrisõidukid

Isejuhtiv Renault  Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab

Prantsusmaa Normandia Roueni autonoomsuslabori partnerid lansseerisid eksperimentaalse teenuse, mille raames lubatakse avalikele teedele ühiskasutusse viis isesõitvat elektriautot. Projekti partnerid on Roueni piirkonna omavalitsus, Transdev, Renault, Caisse Des Dépots ja Groupe Matmut.

11miljonilise eelarvega projekt kannab nime "Rouen Normandy Autonomous Lab" ja on üks “Smart City” regionaalsetest eksperimentidest, mida toetab Caisse des Dép?ts grupp. Rouenist plaanitakse teha autonoomse transpordi pealinn Euroopas. Isejuhtivad sõidukid lubatakse ühiskasutatavatele teedele ning muutuvad kättesaadavaks kõigile linnakodanikele.

Kasutatakse Renault Zoe elektriautosid, mis töötavad Renault ja Transdevi loodud tehnoloogiatega. Hiljem plaanitakse lisada Transdevi tehnoloogial põhinev buss, mis sõidaks kolmel eri marsruudil. Marsruutide kogupikkus on 10 kilomeetrit ning neil on 17 peatust. Seejuures saavad reisijad nutirakendusega endale sõiduki sobivasse peatusse tellida. Testperiood lõppeb 2018. aasta märtsil.

Projekti avasid oktoobri alguses ametlikul tseremoonial Roueni ja Normandia piirkonna president Frédéric Sanchez, Normandia regiooni president Hervé Morin, Transdevi tegevjuht Thierry Mallet, Caisse des Dép?ts Normandia piirkonna diretor Florence Mas, Renault asepresident ja Prantsusmaa müügijuht Philippe Buros ning Matmuti esindaja Rouen-Normandia peakorteris Nicolas Gomart.

Autonoomsete transpordisüsteemide arendamine nõuab erinevaid tuumikpädevusi nagu logistika haldamine, masinapargi ehitus, telekommunikatsiooni olemasolu, sensorite ja isejuhtivate sõidukite tarkvara olemasolu, nagu ka sõidukite tootmise kogemust. Need pädevused on Renault’l olemas.

Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab

Roueni ja Normandia autonoomsuslabor panustab isejuhtivate sõidukite lubamisse ühiskasutuses olevatele teedele. Selleks astutakse ka konkreetseid samme:

Autonoomsetest, ühiskasutuses olevatele teedele sõitma lubatud elektriautodest koosneva masinapargi haldus. Algselt kasutatakse autodes juhte, kes vajadusel sekkuvad, kuid hiljem jõutakse tehnilise lahendusega nii kaugele, et juhi olemasolu pole enam vajalik.Autonoomsete sõidukite ja tavasõidukite vahelise kommunikatsiooni arendamine, pööratakse tähelepanu ka võimalikule kommunikatsioonile infrastruktuuri ja liikluskorraldusvahenditega.Masinapargi haldamise tehnoloogiate pidev jälgimine ja hooldus reaalajas.Kasutuskogemuse pidev analüüsimine ja arendamine.

Mitme partneriga projekt

Projekti algatajaks on maailma juhtiv transpordiettevõte Transdev. Koos Rouen Normandie omavalitsusega on kaasatud võtmepartnerid ning projekt on autonoomsete sõidukite lubamises teele oluline verstapost, nagu ka olulise tähtsusega samm teel jätkusuutlikuma ja nutikama mobiilsuse poole. 

Projektis on ühendatud kõigi partnerite soov investeerida tulevikumobiilsusesse ning pakkuda oma spetsiifilisi teadmisi ja innovatsiooni regioonile, mis on pidevalt panustanud transpordi arengusse. 11 miljoni euro suurusest eelarvest on 60% kaetud erainvestorite ning 40% avaliku sektori finantstoega.

Partnerid

Transdev on tegutsenud Rouen Normandie ühistranspordis üle 20 aasta. Nende masinaparki kuulub 310 sõidukit. Transdevile on tegu suurepärase võimalusega saada juhtivaks autonoomsete sõidukite kasutajaks ühistranspordisüsteemis.

Renault grupi jaoks on projekt võimalus testida autosid päris kasutajatega ja saada tagasisidet. Transdev ja Renault on partnerid ka EVAPS ehk Eco-mobility with Autonomous Vehicles in Paris-Saclay projektis. Renault algatatud 16 miljoni eurone projekt on ADEME ehk Prantsuse keskkonna, energia ja jätkusuutliku arengu agentuuri hallata. Nende toetusega soovib EVAPS arendada nutikaid transporditeenuseid, kasutades isejuhtivaid sõidukeid Paris-Saclay ühistranspordivõrgu arendamiseks.

“Smart City” arenduste raames on ka Caisse des Dép?ts, sotsiaalseid programme finantseeriv asutus, toetanud 2016. aastast saadik Prantsusmaal läbi viidavaid pilootprojekte. Koostöös kohalike võimude, sidusrühmade ja start-upidega toetavad nad uusi ärimudeleid, teenuseid ja tehnoloogilisi arendusi, aidates nii eri omavalitsusüksustel tulla vastu kõigi huvigruppide soovidele tehniliste lahenduste osas.

Rouen Normandie omavalitsuse pühendumine projekti on tingitud traditsioonist olla mobiilsuse sektoris innovatiivne. Nad on olnud elektrisõidukite propageerijad ning toetanud TEOR busside optiliste süsteemide kasutuselevõttu, mis on autonoomsete sõidukite eelkäijateks.

Matmuti osalus tagab selle, et nad saavad eksperimentaalse projekti läbi ligipääsu andmetele, mis seonduvad isesõitvate autodega kaasneva vastutusega. Lisaks finantsilisele toele abistavad nad kindlustusega seonduvates küsimustes. Matmut on Rouenis kaua tegutsenud ning seega on nende osalus vägagi oodatud. 

Isejuhtivate autode testala Rouenis  Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab
Isejuhtivate autode testala  Foto: Rouen Normandy Autonomous Lab
Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee