• 14.11.17, 11:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu ühistransport muutub roheliseks

Pärnu linna bussiliikuses võetakse järgmisel aastal mootorikütusena kasutusele kohalik taastuvenergia - rohegaas.
Uus gaasitankla Pärnus
  • Uus gaasitankla Pärnus
  • Foto: Eesti Gaas
MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskus (PÜTK) esitas 10. novembril Keskkonnainvesteeringute Keskusele taotluse vastavale projektile toetuse saamiseks. Riigile kuuluv sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) hindab taotlust ja teeb otsuse 35 päeva jooksul.
Toetust täiendavate kulude katmiseks seoses biometaani kasutuselevõtuga taotletakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist 673 884 euro suuruses summas ning projekti alguseks on planeeritud 2018.a. II kvartal.
Biometaani kasutuselevõtt vastab Vabariigi Valitsuse poolt kinnitatud „Taastuvenergia tegevuskava aastani 2020” eesmärkidele, mille kohaselt peavad aastaks 2020 moodustama taastuvatest energiaallikates toodetud kütused 10% transpordikütuste tarbimisest (nn taastuvenergia transpordieesmärk).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti ulatuses on projekt vajalik senises mootorikütuste kasutamise eelistustes muutuste käivitamiseks, taastuvenergia transpordieesmärgi täitmisele kaasaaitamiseks ning biometaani tootmise ja tarnimise alustamiseks vajaliku nõudluse tekitamiseks.
Pärnus linnas kui suvepealinnas pööratakse järjest suuremat tähelepanu looduskeskkonnale. Alates 1. juulist 2017.a. on bussiliikluses kasutusel uued keskkonnasõbralikud bussid, millest 23 tk vastavad kõrgeimale võimalikule emissioonistandardile Euro 6 ning ülejäänud 5 tk vastavad standardile Euro 5. Koostöös vedaja AS SEBEga on liinidele toodud 18 surumaagaasi (CNG) kasutavat autobussi ning rajatud juba teine CNG tankla Pärnus.
Töö loodushoiu ja jäätmekäitluse tõhustamisel, CO2 emissiooni vähendamisel ja Eesti energiasõltumatuse suurendamisel jätkub käesoleva projektiga, mille käigus viiakse 18 bussi üle biometaanile. Plaanitav aastane kilometraaž rohegaasi kasutatavatel bussidel on 1 724 800 km. Projekt aitab aastas kokku hoida 9 724 tonni fossiilset süsinikdioksiidi (CO2).
Biometaani kasutuse toetusprogramm on üks osa biometaani tegevuskavast, mis lisaks biometaani tarbimise edendamisele hõlmab ka tanklavõrgu laiendamist ning toetusi biometaani tootmiseks. Toetust antakse projektidele, mille raames avaliku liiniveo kohustuste täitmisel võetakse kasutusele biometaani tarbivad gaasibussid. Taotleda saavad toetust avaliku teenindamise lepingu alusel bussiliikluses teostatavat liinivedu korraldavad asutused.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele