• 08.09.17, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Balticu tasuvusanalüüsi arutelu toimub 18. septembril Riias

MTÜ Avalikult Rail Balticust (ARB) teatas, et osaleb tasuvusanalüüsi 4,1 miljardi euro suuruste vigade arutelul 18. septembril Riias. Kohtumise, millel osalevad tasuvusanalüüsi koostanud EY, Rail Baltic Estonia OÜ, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, korraldab ühisettevõte RB Rail AS.
Rail Balticu tasuvusanalüüs
  • Rail Balticu tasuvusanalüüs
  • Foto: Ettevõtlusblog E&Y
„Me ootame jätkuvalt vastuseid tõstatud vigade kohta. Kohtumine ei asenda kirjalikke vastuseid, ent kui Kui RB Rail AS või EY soovib saada meie käest täpsustavaid selgitusi, mis aitavad teda selle kokkupanemisel, siis loomulikult oleme koostöövalmis,“ selgitas ARB juhatuse liige Priit Humal pressiteates. „Loodame, et kohtumine on edasise konstruktiivse koostöö alguseks.“
Lähteandmed, mille põhjal tasuvusanalüüs koostati, peaksid olema avaldatud, usub ARB. „Suurima vea tasuvusanalüüsis on tekitanud veokite saastusmõju rahalise vääringu ja tasuvusanalüüsis kasutatud väärtuste erinevus,“ ütles Humal. Kuigi veokite saastusmõju rahaline vääring on avalik info, pole osasid analüüsis viidatud dokumente seni avalikustatud, mis ei vasta heale tavale, leiab ARB. Seni avaldamata lähteandmete avalikustamist soovib ARB järgmise nädala alguseks. Humal lisab: „Kuigi RB Rail AS soovis, et kohtumine oleks kinnine, siis meile on see vastuvõetamatu. Nelja miljardiliste vigade arutelu ei saa olla salastatud suuline vestlus. Kindlasti lindistame ja avaldame kohtumise täies mahus.“
Euroopa Komisjon on rõhutanud vastuses ARB-le kindla ja usaldusväärse tasuvusanalüüsi tähtsust. Vigase tasuvusanalüüsi alusel väljamakstud toetused võib Euroopa Komisjon küsida tagasi ka pärast kulutuste tegemist. Sellisel juhul jääksid RB rajamisega seotud kulud, üle 5 miljardit euro, Balti riikide maksumaksjate kanda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Püüame seda koos vältida ning rajada Balti riikide pealinnade vahele kiire rongiühendus nii, et see oleks elujõuline ning kasulik siinsetele elanikele,“ kinnitab Humal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele