DHL grupi eile avaldatud mahukast ülevaatest „Jagamismajandus logistikas“ selgub, et üleilmne trend omamise asemel jagada kujundab ümber ka logistikavaldkonna. Jagamismajanduse üleilmne trend on nähtav ka Eestis.

- DHLi kuller Collect.Neti pakiautomaadi ees
- Foto: DHL
Mahukast ülevaatest „Jagamismajandus logistikas“ selgub, et üleilmseks trendiks on eelistus omamise asemel jagada ja see aitab kaasa uute töötavate ärimudelite tekkele. Samuti annab digitaalne tehnoloogia hetkega juurdepääsu vajalikele varadele või teenustele ladudest kaubaautodeni, et luua vajaduspõhiseid teenuseid. Logistikateenuste pakkujad aitavad jagamismajanduse kasvutrendile kaasa, sest varasid antakse osapoolte vahel edasi järjest sagedamini.
“Logistikateenuste pakkujad saavad oma varade jagamisest kasu, samuti aidata kaasa kaupade jagamisele, mida on keerukas transportida. Digitaalsed jagamisplatvormid võimaldavad aga anda juurdepääsu kõigele, millele kasutajad on loonud online juurdepääsu – hotellitoad, taksod, ehitusseadmed, majapidamistarvikud, isegi inimeste vaba aeg ja oskused. Logistikateenuse pakkujad saavad mõjutada neid arenguid järjest kuluefektiivsema laoruumide kasutuse, efektiivsemate transpordi- ja kauba kohaletoimetamise lahendustega, paindlikumate tööaja kasutuse mudelitega,“ ütles pressiteate vahendusel Matthias Heutger, DHLi vanem asepresident strateegia, turunduse ja innovatsiooni, klienditeenuste ja innovatsiooni alal.
Jagamine on kasulik ka looduskeskkonnale, sest trend viib selleni, et järjest vähem toodetakse juurde ning olemasolevaid asju kasutatakse sagedamini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
DHL Express on asunud ka Eestis oma logistikateenuste pakkumisel jagamismajandust kasutama ja hakkas käesoleva aasta varakevadel kasutama Collect.Net pakirobotite vaba võrgu teenust, mis võimaldab klientidel saada oma kullersaadetisi kätte neile sobival ajal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.