Itaalia rahvuslik lennukompanii Alitalia on teist korda kümne aasta jooksul teinud algust pankroti väljakuulutamisega, kirjutab AeroTime . Protsess lükati käima pärast seda, kui ettevõtte töötajad keeldusid nõustumast ettevõtte päästmiseks kokkupandud kärpeplaaniga.
Lennufirma aktsionärid hääletasid ajutise juhtkonna poolt, seisab 2. mail väljastatud teadaandes. „Ilma kõigi osapoolte toetuseta ümberstruktureerimisele ei ole me valmis rohkem investeeringuid tegema,“ sõnas James Hogan, Etihadi tegevjuht. Etihad omab 49% Alitaliast.
Itaalia seaduste järgi on riigi valitsus kohustatud tagama lennuettevõtte pinnalhoidmiseks vajaliku ajutise rahastuse. Järelevalveametnikele, kelle nimetab valitsus, antakse saneerimiseks 180 päeva aega, seda perioodi on võimalik pikendada kuni 90 päeva jagu.
„Alitalia aktsionäride tänasel koosolekul märgiti sügava kahetsusega ära töötajate seas läbiviidud küsitluse tulemused,“ seisab
AeroTime’i vahendatud teates. Negatiivne tulemus tähendab seda, et ettevõtte ümberstruktureerimine ei ole võimalik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ettevõte on avalikult teatanud, et lennuplaani esialgu ei muudeta.
Valitsus on andnud Alitaliale laenu 400 miljonit eurot, et ettevõttel oleks võimalik pankrotimenetluse ajal edasi toimida. Praegusel hetkel ei ole selge, kas valitsus plaanib firma uuesti riigistada. Pankrot tähendaks, et 12 500 itaallast jääksid tööta.
29. aprillil avaldatud arvamusküsitluse järgi arvab 77% Itaalia kodanikest, et valitsus ei peaks lennufirmat päästma. Viimase kümne aasta jooksul on ettevõtte rahalised raskused läinud Itaalia maksumaksjatele maksma üle 7 miljardi euro.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.