Transpordisektori investeeringuid finantseeriv ja haldav riigiettevõte Transpordi Varahaldus OÜ sai esimesel majandusaastal 3 miljonit eurot kasumit.

- Nordica lennuk Bombardier CRJ900.
- Foto: Nordica
2015. aasta oktoobris asutati 32 miljoni eurose osakapitali sissemaksega osaühing Transpordi Varahaldus. Esimese majandusaasta auditeerimata tulemuste kohaselt oli 2015-2016 majandusaastal äriühingu käive 3,2 miljonit ja kasum 3,0 miljonit eurot, millest ärikasum moodustas 1,9 miljonit eurot ning finantstulu 1,1 miljonit eurot, teatas ettevõte.
Finantstulu allikaks oli dollaris peetavate lennunduses tavapäraste remondireservide väärtuse suurenemine tulenevalt dollari tugevnemisest euro suhtes.
Osaühing Transpordi Varahaldus (TVH) on riigi äriühing, mille eesmärgiks on toimida investeerimisettevõttena, finantseerides ja hallates investeeringuid põhivaradesse transpordisektoris, s.h väljarentimiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
TVH juhatuse liikme Ergo Blumfeldt sõnul alustas äriühing oma majandustegevust omandades Kanada ekspordiagentuurilt Export Development Canada laenulepingu ja seonduvad tagatised kolme CRJ900 tüüpi lennuki osas.
Pärast eelneva kasutaja AS Estonian Air lennutegevuse lõppu ja rendilepingute lõppemist, leiti 2016. aastal kolmele lennukile rahvusvahelise avaliku enampakkumise tulemusena uus kasutaja, kelleks sai AS Nordic Aviation Group (Nordica). 2016. aasta augustis omandas TVH veel ühe täiendava CRJ900 tüüpi lennuki, mille pikaajaliseks rentnikuks on samuti Nordica.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
25. mail toimunud OÜ Transpordi Varahaldus (TVH) osanike korralisel üldkoosolekul kinnitas majandus ja taristuminister Kadri Simson ettevõtte majandusaasta aruande, mille kohaselt kujunes 2015.–2016. aruandeaasta käibeks 3,177 miljonit eurot ning puhaskasumiks 3,092 miljonit eurot.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.