Autor: Heija-Liis Ristikivi • 7. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

RB Rail AS esitas uue taotluse ELi rahastuse saamiseks Rail Balticu jaoks

Rail Balticu eskiis
Foto: Hendrikson & Ko
Balti riikide ühisettevõte RB Rail AS esitas 6. veebruaril uue taotluse Euroopa ühendamise rahastu transpordiprojektide konkursile, teatas ettevõte. Seni on kolm Balti riiki ja RB Rail AS saanud Rail Balticu ehitamiseks Euroopa Liidu rahastamisvahendist Euroopa ühendamise rahastu (CEF) kaks eri toetust, allkirjastades toetuslepingud, mille koguväärtus on 765 miljonit eurot. CEFi toetus moodustab kokku 85% abikõlblikest kuludest, toetades projekti elluviimist maksimaalselt 633 miljoni euroga.

Lisarahastuse taotlusavalduse põhieesmärgid on järgmised: jätkata kolmes riigis ehitustöid; lõpetada üldise projekti kõigi osade projekteerimisetapid; määrata kindlaks need taristu komponendid, sisendid ja vahendid, mida oleks projekti ulatuse tõttu kulutõhusam hankida konsolideeritud viisil; korraldada põhjalik varustajate turu-uuring eesmärgiga kindlaks määrata optimaalsed hanke- ja rakendusstrateegiad ning valmistada ette valmiva taristu juhataja valimine. Rahastus on mõeldud selliste toimingute jaoks nagu hinnangud ja uuringud, tehniline projekteerimine, ehitustöö, omanikujärelevalve, projekti elluviimise kõrval- ja teavitamismeetmed.

Juba saadaolevat ELi rahalist toetust jagatakse nende kahe toetuslepingu tingimuste alusel, mis allkirjastati 18. novembril 2016 ja 23. novembril 2015. Lepingud allkirjastasid Innovatsiooni ja Võrkude Rakendusamet (INEA) ja “RB Rail AS”, kes esindas Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumit, Läti Transpordiministeeriumit ning Leedu Transpordi- ja Kommunikatsiooniministeeriumit. CEFi toetus moodustab 85% abikõlblikest kuludest, toetades projekti elluviimist maksimaalselt 633 miljoni euroga.

Mõlema lepingu alusel antav toetus on mõeldud katmaks kulusid, mis tekivad Rail Balticu raudtee ehitamise ettevalmistustegevuse käigus ning ka nende ehitustööde esimese etapi ajal, mida tehakse raudteeliini põhiehitustööde ettevalmistamiseks. Toetuse alla kuuluvad sellised tegevused nagu tehniline projekteerimine, hinnangud ja uuringud, näiteks keskkonnamõju ja arheoloogilised uuringud kõigis kolmes riigis, ning ka maa soetamise toimingud. Lisaks on tegevuste hulgas ka raudteetammide ja -ülesõidukohtade ning tsiviilehitiste ehituse alustamine kõigis kolmes Balti riigis. Samuti võib eraldatud raha kasutada projekti elluviimise kõrvalmeetmete ja järelevalve ning ka kommunikatsiooni ja avalike suhete jaoks.

Projektile praeguseks eraldatud rahastus (miljonites eurodes)

Toetuse saaja
Toetusleping2014-EU-TMC-0560-M
Toetusleping2015-EU-TM-0347-M
Kokku
RB Rail AS70,067,1
Eesti213,512,9226,4
Läti291,70,6292,3
Leedu28,1211,4239,6
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077