Balti riikide ühisettevõte RB Rail AS esitas 6. veebruaril uue taotluse Euroopa ühendamise rahastu transpordiprojektide konkursile, teatas ettevõte. Seni on kolm Balti riiki ja RB Rail AS saanud Rail Balticu ehitamiseks Euroopa Liidu rahastamisvahendist Euroopa ühendamise rahastu (CEF) kaks eri toetust, allkirjastades toetuslepingud, mille koguväärtus on 765 miljonit eurot. CEFi toetus moodustab kokku 85% abikõlblikest kuludest, toetades projekti elluviimist maksimaalselt 633 miljoni euroga.

- Rail Balticu eskiis
- Foto: Hendrikson & Ko
Lisarahastuse taotlusavalduse põhieesmärgid on järgmised: jätkata kolmes riigis ehitustöid; lõpetada üldise projekti kõigi osade projekteerimisetapid; määrata kindlaks need taristu komponendid, sisendid ja vahendid, mida oleks projekti ulatuse tõttu kulutõhusam hankida konsolideeritud viisil; korraldada põhjalik varustajate turu-uuring eesmärgiga kindlaks määrata optimaalsed hanke- ja rakendusstrateegiad ning valmistada ette valmiva taristu juhataja valimine. Rahastus on mõeldud selliste toimingute jaoks nagu hinnangud ja uuringud, tehniline projekteerimine, ehitustöö, omanikujärelevalve, projekti elluviimise kõrval- ja teavitamismeetmed.
Juba saadaolevat ELi rahalist toetust jagatakse nende kahe toetuslepingu tingimuste alusel, mis allkirjastati 18. novembril 2016 ja 23. novembril 2015. Lepingud allkirjastasid Innovatsiooni ja Võrkude Rakendusamet (INEA) ja “RB Rail AS”, kes esindas Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumit, Läti Transpordiministeeriumit ning Leedu Transpordi- ja Kommunikatsiooniministeeriumit. CEFi toetus moodustab 85% abikõlblikest kuludest, toetades projekti elluviimist maksimaalselt 633 miljoni euroga.
Mõlema lepingu alusel antav toetus on mõeldud katmaks kulusid, mis tekivad Rail Balticu raudtee ehitamise ettevalmistustegevuse käigus ning ka nende ehitustööde esimese etapi ajal, mida tehakse raudteeliini põhiehitustööde ettevalmistamiseks. Toetuse alla kuuluvad sellised tegevused nagu tehniline projekteerimine, hinnangud ja uuringud, näiteks keskkonnamõju ja arheoloogilised uuringud kõigis kolmes riigis, ning ka maa soetamise toimingud. Lisaks on tegevuste hulgas ka raudteetammide ja -ülesõidukohtade ning tsiviilehitiste ehituse alustamine kõigis kolmes Balti riigis. Samuti võib eraldatud raha kasutada projekti elluviimise kõrvalmeetmete ja järelevalve ning ka kommunikatsiooni ja avalike suhete jaoks.
Projektile praeguseks eraldatud rahastus (miljonites eurodes)
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust väidab pressiteates, et Kadri Simson saadab Rail Balticu leppe kiirkorras ratifitseerimisse. MKMi sõnul ei saadeta RB riikidevahelist lepet ratifitseerimisele enne uue tasuvusanalüüsi valmimist. Selline teemakäsitlus on ministeeriumi teatel eksitav.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.