• 06.01.17, 14:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM saatis TS Laevadele esimese trahviotsuse

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teatel saadeti täna uute parvlaevade hilinemise tõttu TS Laevadele esimese 400 000 euro suuruse trahviotsuse.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson
  • Majandus- ja taristuminister Kadri Simson
  • Foto: Andres Haabu
Üks uus parvlaev on küll tänaseks kohal ja lähipäevil asub teele ka järgmine, kuid lepingupartnerina vastutab vedaja ehk TS Laevad lepingu täitmise eest. Selle kohaselt pidid uued parvlaevad liinile jõudma möödunud aasta esimesest oktoobrist. Võimetus laevu õigeaegselt liinile tuua toob neile aga kaasa trahvi, selgitas majandus- ja taristuminister Kadri Simson pressiteates trahvi tagamaid. TS Laevad saab omakorda trahvid välja nõuda ehitusega hilinenud lepingupartneritelt, lisas ta.
Vastavalt riigi ja TS Laevade vahelisele lepingule pidi 1. oktoobril 2016. aastal Saaremaa ja Hiiumaa liinidele tulema neli uut parvlaeva. Kuigi TS Laevad täitis lepingus ettenähtud punkte reisijate vedamise osas ja laevaühendus saartega toimis, ei vastanud laevad siiski lepingus sätestatud nõuetele ehk polnud uued, nagu lubatud. Maksimaalne trahvinõue TS Laevadele oli 5 miljonit eurot, mis rakendunuks juhul, kui laevaliiklus oleks täiesti seiskunud. Ministeerium leidis, et arvestades lepingu rikkumise asjaolusid, on õiglane esialgne trahvisumma 400 000 eurot.
MKM vaatab edaspidi lepingu täitmist üle iga kolme kuu tagant. Kui vedaja kasutab jätkuvalt avaliku teenindamise lepingus kehtestatud nõuetele mittevastavaid reisiparvlaevu ning see ei ole tingitud vääramatust jõust või tehnilisest rikkest, on ministeeriumil õigus esitada leppetrahvi nõue kuni 100 000 eurot iga tingimustele mittevastava laeva kohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele