• 10.11.16, 16:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoveonduse suurim probleem täna on tööjõupuudus

Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tõdes täna toimunud Autoveonduse otsustajafoorumil, et autoveonduse suurim probleem on hetkel tööjõupuudus.
Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
  • Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
  • Foto: Joanna Jõhvikas
„Et konkurentsis ellu jääda, peame panema oma autojuhid kahes vahetuses tööle, kuid kahjuks ei jätku meil Eestis juhte isegi ühes vahetuses töötamiseks,“ rääkis Hintsov pressiteate vahendusel.
Ametikoolituse keskuse tegevjuht ja koolitaja Lenno Põder lisas, et tema käest uuritakse pea iga nädal, kas koolitusel pole mõnda hakkajat inimest, kes sooviks autojuhina tööd saada. Koolitajate sõnul otsitakse pidevalt häid veoautojuhte, sest kutselise autojuhi töö on üsna keerukas. „Uus tehnoloogia, mida peab oskama kasutada ning palju seaduseid, mida tuleb tunda, teevad veoautojuhi ameti pingeliseks ja keeruliseks,“ sõnas Põder pressiteates. Meedias kajastamist leidnud rikkumised ja õnnetused on jätnud sageli esmamulje, et veoautojuhid on ebausaldusväärsed või hoolimatud tegelased ja selle tõttu ei taha noored kutseliseks autojuhiks õppida. „Autojuhi amet tuleks taas au sisse tõsta,“ ütles Hintsov.
ERAA Nõukogu liige Jaak Kivisild lisas, et nii seadusandluses kui ka selle järgimisel kontrollijate poolt oleks vaja selgelt määrata logistilise ahela kõigi osapoolte vastutus. “Kõigi rikkumiste eest ei saa üksinda vastutada autojuht ehk vedaja,” sõnas Kivisild. Kontrollijatelt ootaks lähtumist mõistlikkuse printsiibist, näiteks TachoScani programmi seadmetes on võimalik ka „tolerants 0 minutit“ häälestada mingi +/- väärtuse peale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kui on kehtestatud nõudmised, peab ka infrastruktuur neile vastama. Tingimused turul konkureerimiseks peaksid osapooltele olema võimalikult võrdsed,“ selgitas Kivisild. Autoveonduse otsustajafoorumile kogunenud ettevõtete esindajad tõdesid, et eelnevat järgides väheneks stress vastutusrikkas autojuhi ametis, kasvaks eriala prestiiž ja väheneksid probleemid juhtide järelkasvu osas.
Maanteetranspordi arenguid lahkav Autoveonduse otsustajafoorum Road Transport EXEX toimub juba neljandat korda.
NB! Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee traditsiooniline Autovedajate Aastakonverents toimub juba 29. novembril. Registreerida saab SIIN

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele