Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tõdes täna toimunud Autoveonduse otsustajafoorumil, et autoveonduse suurim probleem on hetkel tööjõupuudus.

- Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
- Foto: Joanna Jõhvikas
„Et konkurentsis ellu jääda, peame panema oma autojuhid kahes vahetuses tööle, kuid kahjuks ei jätku meil Eestis juhte isegi ühes vahetuses töötamiseks,“ rääkis Hintsov pressiteate vahendusel.
Ametikoolituse keskuse tegevjuht ja koolitaja Lenno Põder lisas, et tema käest uuritakse pea iga nädal, kas koolitusel pole mõnda hakkajat inimest, kes sooviks autojuhina tööd saada. Koolitajate sõnul otsitakse pidevalt häid veoautojuhte, sest kutselise autojuhi töö on üsna keerukas. „Uus tehnoloogia, mida peab oskama kasutada ning palju seaduseid, mida tuleb tunda, teevad veoautojuhi ameti pingeliseks ja keeruliseks,“ sõnas Põder pressiteates. Meedias kajastamist leidnud rikkumised ja õnnetused on jätnud sageli esmamulje, et veoautojuhid on ebausaldusväärsed või hoolimatud tegelased ja selle tõttu ei taha noored kutseliseks autojuhiks õppida. „Autojuhi amet tuleks taas au sisse tõsta,“ ütles Hintsov.
ERAA Nõukogu liige Jaak Kivisild lisas, et nii seadusandluses kui ka selle järgimisel kontrollijate poolt oleks vaja selgelt määrata logistilise ahela kõigi osapoolte vastutus. “Kõigi rikkumiste eest ei saa üksinda vastutada autojuht ehk vedaja,” sõnas Kivisild. Kontrollijatelt ootaks lähtumist mõistlikkuse printsiibist, näiteks TachoScani programmi seadmetes on võimalik ka „tolerants 0 minutit“ häälestada mingi +/- väärtuse peale.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kui on kehtestatud nõudmised, peab ka infrastruktuur neile vastama. Tingimused turul konkureerimiseks peaksid osapooltele olema võimalikult võrdsed,“ selgitas Kivisild. Autoveonduse otsustajafoorumile kogunenud ettevõtete esindajad tõdesid, et eelnevat järgides väheneks stress vastutusrikkas autojuhi ametis, kasvaks eriala prestiiž ja väheneksid probleemid juhtide järelkasvu osas.
Maanteetranspordi arenguid lahkav Autoveonduse otsustajafoorum Road Transport EXEX toimub juba neljandat korda.
NB! Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee traditsiooniline Autovedajate Aastakonverents toimub juba 29. novembril. Registreerida saab SIIN.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.