AMTELi tegevjuht Sulev Narusk rääkis konverentsil Säästlik Autopark, et autotööstust mõjutab lähitulevikus 4 suurt trendi, mis muudab suuresti ka autoparke.
- AMTELi tegevjuht Sulev Narusk konverentsil Säästlik Autopark. Foto: Tanel Raig
Narusk viitas konsultatsioonifirmale McKinsey, mille hinnangul mõjutavad järgnevatel aastatel autotööstust 4 suurimat trendi: liikumisviiside mitmekesisus, isesõitvad autod, elektriautod ning connectivity ehk ühendatud/võrgus olevad autod.
Need trendid loovad uusi ärimudeleid, milledel on potentsiaal kasvatada globaalset autotööstuse käivet ligikaudu 30%, moodustades kokku 1,5 miljardit dollarit. Kuigi o n trend, et sõiduvahendeid hakatakse jagama, kasvavad globaalsed müüginumbrid autotööstuses endiselt ligikaudu 2% aastas.
Tarbijate käitumine siiski muutub ning McKinsey prognooside kohaselt on aastaks 2030 iga kümnes auto jagatav. Narusk tõi McKinsey uuringust ka välja, et kui tehnoloogilised ja regulatoorsed küismused saavad lahendatud, siis on 2030. aastaks 15% kõigist müüdavatest autodest isesõitvad.
Elektriautod muutuvad järjest populaarsemaks ja konkurentsivõimelisemaks. Küll aga oleneb nende kasutuselevõtt tugevalt kohalikust turust
- Autotööstusse sisenenud uued startup ettevõtted, kes üritavad seal erinevates valdkondades kanda kinnitada.
„Rääkides uutest tulijatest autotööstuses, räägime eelkõige start-up ettevõtetest, kes pakuvad mitmeid tehnoloogilisi lahendusi ja seda kõikides nendes valdkondades, mida traditsiooniliselt on teinud autotootjad ise,“ tõi Narusk näite. Tema sõnul saabuvad uued tulijad turul kindlasti elektri- ja isesõitvate autodega ning nendega kaasenvate IT lahendustega, näiteks sensorite ja küberturvalisuse vallas. Uued tulijad on sisenenud ka valdkondadesse, mis puudutab näiteks mootorite võimsust ja tootmist või innovatsiooni rehvi disainis.
- Suured autotootjad sõlmivad koostööleppeid või ostavad ära tehnoloogilisi lahendusi pakkuvaid start-up ettevõtteid.
„Suured autotootjad järjest kas sõlmivad koostööleppeid või ostavad ära tehnoloogilisi lahendusi pakkuvaid start-up ettevõtteid,“ lisas Narusk. Viimatise näitena tõi ta Volvo ja Uberi 300 miljoni dollarilise koostöö isesõitvate autode arendamiseks.
- Ühendatud või võrgus olevate tehnoloogiate suuremate valdkondade kasv käibenumbrite järgi järgneva 5 aasta jooksul.
Narusk esitles PwC uuringut, mille järgi ongi võrgus olevate tehnoloogiate valdkondades järgneva 5 aasta jooksul suurimad käibenumbrite kasvud kõiges, mis puudutavad turvalisust ja isesõitvaid autosid.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Riigikogu liige ja Euroopa Liidu asjade komisjoni esimees Kalle Palling ütles konverentsil Säästlik Autopark, et Eestil on plaanis sügisel liikuda edasi isesõitvate autode kasutuse reguleerimisega. Uberile on aga Eesti ennast pakkunud maksukogujaks üle maailma.
Tallinna Botaanikaaias toimub täna logistikauudised.ee konverents „Säästlik autopark“, kus üle poolesaja osaleja uurivad, mis võimalusi pakub ettevõttes transpordikulude kokkuhoiuks jagamismajanduse põhimõtted. Vaata pilte.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Tagasi Logistikauudised esilehele