25. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kütusemüüja: riigiettevõte valis Mercedese

Slavil Oili hinnangul oleks Elron neid valides kütuselt aastas ligi miljon eurot kokku hoidnud.
Foto: Andres Haabu
Kütusemüüja, kelle kaebuse Elroni hanke peale kohus tagasi lükkas, leiab, et riik võiks oma rahaga kokkuhoidlikumalt ringi käia.

„Tegemist on põhimõttelise vaidlusega – sarnane näiteks vaidlusega, kas riigiettevõte võib igapäevaste toimetuste ajamiseks osta Mercedese või sobib selleks ka Škoda,“ tõi võrdluse kaotajaks jäänud Slavil Oil.

Tallinna halduskohus jättis rahuldamata kütusemüüja Slavil Oil kaebuse, kes vaidlustas Elroni kütusehanke tingimused. Kohus leidis, et Elronil oli õigus seada kütusele tehniline piirang, kuna diislikütuse pakkujaid on piisavalt, et tagada konkurents. Lisaks on üldjuhul hankija otsustada, millist kaupa ta soetada tahab ja tal on õigus kasutada kütust, mida usaldab.

Slavil Oili hinnangul on Elron kohtumenetluse kommenteerimisel tuginenud kütuse valiku vabadusele ehk Elroni väidetel on neil piiranguteta vabadus osta sellist kütust nagu neile meeldib. OÜ Slavil Oil hankija seisukohaga ei nõustu ning leiab, et rongi mootori tootja on kehtestanud sobilike kütuste omadused ja Elroni nõutud sõiduauto diislikütuse standardi nõuete järgimine ei ole põhjendatud.

Samas on vaidluse sisu oluliselt laiem, kuna Slavil Oili arvates ei ole Elron riigiettevõttena käitunud avalike vahenditega ümber säästlikult. Ettevõtte teatel on nende pakutav kütus klassikalisest diislikütusest ca 20% soodsam ja aitaks Elronil säästa aastas maksumaksjate raha ca 1 miljon eurot.

„Halduskohus leidis, et kuigi sisuliselt on Slavil Oili pakutav kütus Elroni rongidele sobilik, on Elronil vaba voli valida, kas osta rongidesse odavamat või kallimat kütust. OÜ Slavil Oil ei toeta riigi raha põhjendamatut laristamist ning on seisukohal, et kui rongides saab tehniliselt kasutada kõigile nõuetele vastavat soodsamat kütust, siis tuleb pakkujatele võimaldada ka sellist kütust hankemenetluses pakkuda,“ teatas ettevõte. „Seega on tegemist avalike vahendite kasutamise põhimõttelise vaidlusega – sarnane näiteks vaidlusega, kas riigiettevõte võib igapäevaste toimetuste ajamiseks osta Mercedese või sobib selleks ka Škoda.“

Autor: Äripaev

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077