• 26.05.16, 11:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muutub autojuhtide täiend- ja kordusõpe

Majandusminister Kristen Michal saatis kooskõlastusringile eelnõu, millega muudetakse mootorsõidukijuhi ettevalmistamise tingimusi ja korda.
Autojuhtide koolitamine saab lisareegleid.
  • Autojuhtide koolitamine saab lisareegleid.
  • Foto: Andras Kralla
Eelnõu lihtsustab kaitseväelastele juhtimisõiguse koolitust. Teised muudatused puudutavad juhtimisõiguse koolitusi ning esmase juhiloaga joobes juhtide suunamist erialaspetsialisti – psühholoogi vestlusele, et tulevikus ära hoida joobes juhtimist.
Ühe muudatusena laiendatakse koolituste võimalusi juhiluba omavatele juhtidele. Praeguses olukorras, kui juhtimisõigus on ära võetud ning on vaja minna taas sõidueksamile, puudub võimalus saada autokoolist enne eksamit täiendavat praktikat. Muudatuse tulemusena, saab autokool anda sõidutunde ka inimestele, kes ei tee esmakordselt juhilubasid. Sellisel juhul tehakse personaalne koolituskava, mis võimaldab keskenduda ainult vajalikule osale.
Lisaks leevendatakse määruses kaitseväelaste C- ja D-kategooria mootorsõidukijuhi koolitusel osalemist. Seda juhul, kui veoki või bussi juhtimisõigust  taotletakse kaitseväeteenistuse raames, mitte tavaliikluses osalemiseks. Kaitseväelastel on võimalik õppida autokoolis samaaegselt B-, C- ja D-kategooria juhilubade saamiseks. Varasemalt pidanuks kaitseväelased C-kategooria koolitusele minemiseks omama B-kategooria juhiluba vähemalt 1 aasta. Muudatuse tulemusena on kaitseväelastel võimalik koolitusele minna varem. Tavaliikluses C-kategooria sõiduki juhtimiseks ja Maanteeameti piiranguta juhiloa saamiseks peab juht olema 21 aastat vana ning omama B-kategooria juhiluba vähemalt 1 aasta. Seni on ajateenijatele kehtinud sama põhimõte, muudatusega laieneb see elukutselistele kaitseväelastele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelnõuga täpsustatakse, kes teostab järelkoolitust esmase juhiloaga alkoholijoobes sõitnud juhtidele. Edaspidi saaks alkoholijoobes juhtimise eest karistatud esmase juhiloa omanik abi ainult erialaspetsialistilt – psühholoogilt.
Kehtiva määruse sõnastuse kohaselt oleks koolituse läbiviimise võimalus olnud ka autokoolidel, kus võib puududa psühholoogi erialane pädevus. Psühholoogilise järelkoolituse mõju-uuringud on näidanud, et vähemalt 60 protsenti nõustatutest ei satu järgmise viie aasta jooksul sama probleemiga politsei registrisse. Justiitsministeeriumiga koostöös on kaalumisel sama põhimõtet rakendada kõikidele autojuhtidele, et joobes juhid suunataks karistamisele lisaks ka vestlusele erialaspetsialistiga, näiteks psühholoogiga.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele