Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Muutliku meelega tarbija mõjutab tootja tarneahelat
Kliendil ja tootjal on vastuolulised eesmärgid – klient tahab kiiret tarnet ja kõrget tarnekindlust, tootja aga vajab paindlikkust ning tahab varud ja kulud minimaalsed hoida.
Kalevi jaoks on tarneahelas suurimas väljakutses prognoosi ja tegeliku müügi erinevusedning tootmises esinevad seisakud ja kõrvalekalded.
Foto: Erik Prozes
Selline eesmärkide erinevus muudab tarneahela planeerimise raskeks, kirjutab Äripäeva logistika rubriik.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.