Laevafirma DFDS Seaways OÜ ja Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) sõlmisid uue kollektiivlepingu, millega ettevõte tõstab aastatel 2016-2018 laevapere liikmete töötasusid kokku 14%.

- DFDS Seaways laev M/L Liverpool, mis sõidab Paldiski ja Kapelskäri vahel.
- Foto: DFDS
Lisaks lepiti kokku erinevates soodustustesja lisatasudes ning parvlaeva M/L Liverpool Seaways meeskonna liikmete arvu suurendamises.
DFDS Seaways OÜ tegevjuht Peeter Ojasaare sõnul kulgesid läbirääkimised konstruktiivselt. ”Mõlemad osapooled püüdsid diskussiooni käigus mõista üksteise vajadusi ning usun, et uue kollektiivlepinguga leidsime mõlemaid osapooli rahuldava tasakaalu töötajate soovide ja ettevõtte võimaluste vahel,” ütles Ojasaar.
ESMA esimees Jüri Lember lisas, et kolmeaastane leping on hea garantii DFDS laevaperele. ”Kokkulepitud iga-aastane palgatõus ja lisatasude süsteem rahuldavad laevaperesid ning nendes töötavaid EMSA liikmeid. Kõikidel ametikohtadel tõusevad igal aastal aastal bruto töötasud üle 59 euro kalendrikuus. Kollektiivlepingus on võetud arvesse nii tööjõu- kui ka rahvusvahelise laevateenuste turu tendentse,” rääkis Lember.
Artikkel jätkub pärast reklaami
DFDS teenindab Paldiski-Kapellskäri liinil kuue väljumisega nädalas kummastki sadamast.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.