Veel üks taksofirma lahkus Taxifyst

Reval Takso
Reval Takso

Reval Takso teatas, et lõpetab ametlikult koostöö Taxify mobiilirakendusega, kuna ei taha sõita kõrvuti piraattaksodega. Taxify teatel lõpetasid nemad Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused.

Varem on Taxifyst lahku löönud Tulika Takso ja Tallink.

Reval Takso juhatuse liige Alo Tintse ütles pressiteate vahendusel, et ettevõte eelistab liituda sellise mobiilirakendusega, mis vahendab professionaalsete litsentseeritud taksode teenuseid ega soovi pakkuda oma teenust käsikäes piraattaksodega.

„Kui varem polnud meil valikut, siis nüüdseks on Taxify kõrvale sama mugava ja isegi paremaks arendatud mobiilirakendusega tõusnud Taxigo. Kuna Taxigo vahendab vaid litsentseeritud taksosid, siis sobib selline koostöö meile paremini,“ selgitas Tintse.

Taxify asutaja Markus Villig ütles aga Äripäevale, et hoopis nemad lõpetasid Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused. Ta selgitas, et Reval Takso on dispetšerikeskus, mis koondab FIEdest taksojuhte, ning maksevõlad tekkisid just keskusega. Juhtidega otsustas Taxify teha otse lepingud. „Tegelikult Reval Takso juhid on Taxify rakenduses samamoodi kättesaadavad nagu enne, lihtsalt Reval Takso kui dispetšerikeskus ei ole enam asjaga seotud,“ nentis Villig.

Tase parem kui taksofirmades

Jutu piraattaksode kohta lükkas Villig ümber, märkides, et kui silmas peetakse Taxify sõidujagamise teenust, siis seal on kõik sõidukid ja juhid kontrollitud. Uberiga sarnast sõidujagamisteenust pakkuvad privaatjuhid sõidavad rendiautodega ning neil ei ole taksolitsentsi. Villigi kinnitusel on neil autodele karmid nõuded ja iga juht, kes Taxifyd kasutab, on kohtunud ettevõtte meeskonnaga ja saanud koolituse. „Baaskvaliteedi tase on Taxifys kindlasti parem kui enamikus Tallinna taksofirmades,“ ütles ta.

Taksode puhul vaatab ettevõte üle taksojuhiloa, privaatjuhi puhul tehakse väljavõte karistusregistrist ning vaadatakse dokumente ja juhiluba. „Kui kliendil on Taxify kaudu tellides mingisugunegi probleem, saab sõiduraha kompenseeritud, meie vastutame selle eest. Sellist garantiid ei paku ükski taksofirma Tallinnas,“ lubas Villig.

Revalil jagus Taxify aadressil veelgi kriitikat. Tintse sõnul peaks iga takso tellija mõtlema rohkem sellele, kas takso, millega ta sõidab, on litsentseeritud, kontrollitud ja turvaline ning kas juhid ka sõidutasust makse maksavad. „Taxifyl on kaks põhilist häda, mille nimed ükskõiksus ja anonüümsus nii pakutava teenuse kvaliteedi kui ka seaduste täitmise suhtes. Reval Takso on aga 13 aastat ehitanud üles oma brändi ning me ei saa toetada ei ükskõiksust ega ka ebaausat konkurentsi, mida aetakse innovaatilisuse nimel,“ märkis ta.

Villig kinnitas, et sarnaselt Uberiga on ka nemad konsulteerinud majandusministeeriumi ja maksuametiga, et paika panna juhised, kuidas saaksid taksojuhid hõlpsalt makse deklareerida. Tema sõnul on nende eesmärk teha juhi elu võimalikult mugavaks, et deklareerimist soodustada.

Konkurent ei kohuta

Taxigole jagus Tintsel vaid kiidusõnu. Tema sõnul on Taxigo kujunenud mugavaimaks ja läbipaistvaimaks taksotellimise rakenduseks, kus inimesed näevad, mis firmade autodega saab sõita. „Lisaks on seal ka nüüdsest olemas kõigi taksode pildid, mis muudab nad väga kliendisõbralikuks.“

Hiljaaegu teatas Taxify, et eemaldab oma rakendusest taksofirmade logod, mis tekitas paljudes juhtides pahameelt. Villigi teatel ei ole neid aga enam vaja, sest juba 75% Taxifyd kasutavatest juhtidest on liitunud otse rakendusega ega tegutse ühegi konkreetse taksofirma all. Täna aga teatas Taxify, et jätab ettevõtete logod siiski alles ja koondab ülejäänud juhid Taxify kaubamärgi alla.

Taxigo on Villigi sõnul nende jaoks küll konkurent, kuid tema hinnangul on nende eesmärgid erinevad. „Taxify peamine eesmärk on teha tellimine ja sõitmine inimestele võimalikult mugavaks. Meie kliendid on eelkõige takso tellijad ja juhid, samal ajal kui Taxigo kuulub suuremalt jaolt Tallinna vanadele taksofirmadele. Nende ärimudel on oma frantsiisitasu kogumine, rendiautode rentimine, neil ei ole otsest motivatsiooni, et nende rakendus oleks kliendile sama mugav kui meil. Meie teenime raha ainult tellimuste pealt, nemad teenivad raha frantsiisitasude ja rendiautode pealt,“ selgitas Villig.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1900298
Brasiilia reaal BRL 4,19 0.229852
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 59,18 0.2676787
Hiina jüaan CNY 7,64 0.0458211
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.2303237
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.2296863
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.156736
India ruupia INR 80,84 0.4348258
Indoneesia ruupia IDR 15932,95 -0.1594771
Islandi kroon ISK 134,12 -0.0074555
Jaapani jeen JPY 125,04 0.2806961
Kanada dollar CAD 1,50 0.1940838
LAV rand ZAR 15,89 0.1177916
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,14 0.1054454
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.1063345
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2132795
Norra kroon NOK 9,75 0.1262497
Poola slott PLN 4,33 0.1016777
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0382245
Rumeenia leu RON 4,74 0.1457757
Singapuri dollar SGD 1,53 0.1437063
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0571167
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1058014
Taani kroon DKK 7,46 0.0201083
Tai baht THB 35,29 0.0379819
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.1755823
Türgi liir TRY 5,97 0.4068389
Ukraina grivna UAH 30,77 0.2305881
Ungari forint HUF 317,90 0.0850046
USA dollar USD 1,13 0.1682458
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0182559
Valgevene rubla BYN 2,45 0.2211031
Vene rubla RUB 74,87 0.132402

Valdkonna töökuulutused