Tallinki pearivaal Viking Line kasvatas kolmandas kvartalis kasumit ja kergitas kogu tegevusaasta kasumi väljavaadet, kuid konkurentsis jäi peale ja kasvatas turuosa Tallink.
Viking Line’i kasum kasvas kolmandas kvartalis neljandat kvartalit järjest, kerkides 30,1 miljonile eurole, mis on aastatagusega võrreldes enam kui kolmandiku võrra parem tulemus. Käive oli 160 miljonit eurot, mis on mullusega võrreldes 4 miljonit enam.
Aasta kasumi kohta prognoosib Viking Line mullusega võrreldes oluliselt paremat tulemust, erinevalt augustist, kus oodati vaid tulemuse paranemist.
Eriti on tulemuse paranemisele kaasa aidanud kütuse hinna langus. See on ka peamine põhjus kasumiprognoosi tõstmiseks. Kasumlikkust on Viking Line parandanud ka personali vähendamise ja rohkem renditööjõu kasutamisega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kolmandas kvartalis kasvas Tallinki reisijate arv üle 5,5%, Viking Line’iga reisis umbes sama palju reisijaid kui mullu. Kaubaveod kahanesid mõlemal laevakompaniil.
Kõigil peamistel liinidel on Viking Line turuosa kaotanud, sealhulgas Helsingi-Tallinna liinil 1 protsendipunkti võrra 24,1%-le.
Seotud lood
Viking Line kahjum kasvas esimeses kvartalis võrreldes mullusega 56%, teatas ettevõte.
AS Tallink Grupp teatas, et kolmanda kvartali suvisel kõrghooajal kasvas puhaskasum 25 protsenti.
Tallink Grupp vedas oktoobris võrreldes mullusega 10% võrra rohkem reisijaid, teatas laevafirma.
Viking Line alustab tänavu kevadel kolme laeva moderniseerimist.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.