Tanel Raig • 9. jaanuar 2015
Jaga lugu:

Pärnu sai Maanteeametilt kolm keskkonnasäästlikku gaasibussi

Pärnus sõidavad nüüdsest kolm uut linnaliini bussi, mis kasutavad tavapärase diislikütuse asemel maa- või bioloogilist päritolu surugaasi. Maanteeametilt saadud keskkonnasäästlikke gaasibusse on  pärnakate kasutuses kokku viis.  

 „Surugaasi busside mootorist lendub palju vähem vingugaasi ning peeneid tahmaosakesi kui diiselmootoritega bussidel,“ selgitab Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Ingmar Roos. Hetkel kasutavad bussid kütusena maagaasi, kuid bussidel on valmisolek ka biogaasi kütusena kasutamiseks. „Sõltumata sellest, kas kasutatav kütus on bioloogilist päritolu surugaas või harilik maagaas, aitab gaasibusside kasutamine kaasa puhtama linnakeskkonna loomisele,“ rõhutab Ingmar Roos.  Esimesed gaasibussid võeti Pärnus kasutusele 2013. aasta suvel.

 Tootjalt  SOLBUS soetatud bussid on  madalapõhjalised, mis teeb nendesse sisenemise hõlpsaks ratastooli või lapsevankriga sõitjale. Samuti on bussid varustatud kliimaseadmega, et tagada reisijatele mugav liiklemine ka suviselt kuumas Pärnus. Veel on bussides automaatne reisijate häälteavituse süsteem, videovalve seadmed ning  sisenevate ja väljuvate sõitjate loendamise seadmed kõikide teenindususte juures. Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja sõnul on loendusseadmete abil kogutavat statistikat võimalik tulevikus kasutada Pärnu linna liinivõrgu planeerimisel ja väljumiste arvu kavandamisel. 6. jaanuaril sõlmisid Maanteeamet ja Pärnu linnaliine teenindav vedaja AS GoBus riigivara kasutamiseks andmise lepingu, mille alusel on vedajal õigus kasutada riigile kuuluvaid busse kuni kehtiva avaliku teenindamise lõppemiseni 2016. aastal. Uuel lepinguperioodil jäävad bussid siiski Pärnusse ning need võtab linnaliinide teenindamisel kasutusele vedaja, kellega linn sõlmib uue avaliku teenindamise lepingu. Lisaks Pärnule sõidavad surugaasil töötavad bussid ka Narvas, Tallinnas ja Tartus, viimases teenindavad bussid ka maakonnaliine. Pärnus kasutusele võetud gaasibussid soetati Eesti ja Hispaania vahelise lubatud CO2 kvoodimüügi kokkuleppest Eestile laekunud vahendite eest. Lisaks 10 gaasibussile on hangitud ka 110 uut diislikütusel töötavat nn „pilvebussi“, Tallinna linnas hakkavad sõitma uued trammid  ning on toetanud tuuleenergia tootmisvõimsuste arendamist.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee