Tallinna Sadama nõukogu kinnitas 2015. aasta eelarve, mille kohaselt ootab ettevõte kõikide peamiste äriliste näitajate säilimist tänavusel tasemel.
Tuleva aasta oodatav tegevustulu on 111 miljonit ja puhaskasum 41,3 miljonit eurot. Käideldav kaubamaht on järgmisel aastal prognoosi kohaselt 27,9 miljonit tonni ja oodatav reisijatearv 9,66 miljonit, lausus Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid. Võrreldes 2014. aastaga on prognoositav reisijatearv ühe protsendi suurem ja kaubamaht ühe protsendi võrra väiksem.
Tallinna Sadama poolt 2015. aastal omanikule ehk Eesti riigile väljamakstavaks dividendi summaks on eelarves arvestatud 31,2 miljonit eurot, sellele lisandub tulumaksukulu 7,8 miljonit eurot.
Järgmise aasta eelarvestatud tegevustulu 111 miljonit eurot on 0,1 miljoni euro võrra tänavusest enam. “Tululiikides märkimisväärseid muutusi järgmisel aastal oodata ei ole,” ütles Marko Raid. “Valdkondade lõikes kasvab tulu mõnevõrra reisi- ja kruiisilaevade teenindamiselt, mida tasakaalustab samaväärne vähenemine kauba osas.”
Lastiliikidest jätkub 2015. aastal eeldatavalt laev-terminal-laev teenindatava kauba kasv, ulatudes 14 miljoni tonnini. Samuti näeb eelarve ette veeremkauba kasvu, selle teenindamiseks avatakse uus liiniühendus Soome Vuosaari ja Muuga sadama vahel.
Konteinerkaupade maht säilitab 2015. aastal eeldatavalt tänavuse taseme. Mahukaupade – vedel- ja puistlasti – osas prognoosib eelarve mõningast kahanemist.
Järgmise aasta suurim investeering on nelja parvlaeva ehitamise finantseerimine, millega Tallinna Sadam alustab 2016. aasta sügisel mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse opereerimist.
Tallinna Sadam jätkab ka investeeringutega, mis on suunatud reisijateliikluse tingimuste avardamisele ja kaasajastamisele. Kasvanud laevaliikluse paremaks teenindamiseks rajatakse Vanasadamasse täiendavaid rajatisi laevade vastuvõtmiseks seni vähekasutataval alal sadama põhjaosas.
“Lisaks sadama teenindusvõimsuse kasvule valmib aasta lõpuks Tark Sadam IT-lahendus, mis lihtsustab ja kiirendab autoga reisijate sadamaalal liiklemist ja reisile registreerumist,” lausus Marko Raid. “D-terminali juurdeehituse näol loome reisijatele senisest avaramad oote- ja teenindusalad.”
Tallinna Sadama tegevuskulud on järgmisel aastal 61,9 miljonit eurot. Ettevõtte ärikasum on 51 miljonit eurot.
Seotud lood
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas ettevõtte mullused majandustulemused, mis on ajaloo parimad. Nõukogu arutas ka Tallinna Sadama strateegiat aastani 2020.
Jaanuaris läbis Tallinna Sadamat 19 protsenti vähem kaupa võrreldes eelmise aasta sama kuuga. Veerandi kaotas sadam oma suurimast kaubagrupist vedellastist.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.