Saja Eesti edukaima autotranspordifirma palgakulude analüüs üllatas veofirmade rohkusega, kus eelmisel aastal keskmine palk langes.
Aasta tagasi oli 25 edukama Eesti autotranspordiettevõtte hulgas vaid kaks ettevõtet, kus keskmine brutokuupalk 2012. aastal võrreldes 2011. aastaga kahanes. Eelmise aasta jooksul räägiti üha tugevnevast palgasurvest kogu Eesti majanduses, kaasaarvatud ka veondussektoris, kus on raske leida tööle autojuhte. Üllatuslikult oli aga 2013. aasta näitajate põhjal 25 parima veoettevõtte hulgas koguni 9 ettevõtet, kus keskmine palk eelmisel aastal langes. Sajast edukamast autotranspordiettevõttest suutsid aga palka langetada veerand ehk 25 firmat.
Kokkuvõttes parimates veofirmades makstav keskmine palk siiski tõusis. Autovedajate TOP 100 keskmine brutokuupalk tõusis eelmisel aastal tagasihoidlikult 4,3% ehk 770,78 eurolt 803,95 eurole.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp on väitnud, et veonduses ei ole praegu autojuhtide tööjõu probleemi. Ta küll tõdes, et puudus on headest juhtidest, kuid selle probleemi lahendamiseks tuleb rohkem palka maksta. Tema kinnitusel maksavadki korralikud firmad juba vähemalt viimased viis aastat korralikku palka ja neil autojuhtide probleemi ei ole. Tema sõnul on heades ettevõtetes autojuhi brutokuupalk 1000–1500 eurot. TOP 100 autovedaja analüüs näitas, et korralikke firmasid on Eesti turul ainult 27 – nii paljudes ulatus keskmine brutokuupalk mullu üle 1000 euro.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel aastal maksis suurimat keskmist palka OÜ NLLW. 11 töötajaga ettevõttes ulatus keskmine palk eelmisel aastal 1571,49 euroni, olles seejuures aastaga langenud 11,94%.
Ettevõtete palgaandmed on võetud 2013. aasta majandusaruannetest jagades palgakulu töötajate arvuga.
Autovedajate TOPi ettevõtete palgaedetabel
Seotud lood
Äripäev reastas 600 Eesti ettevõtet töötajate keskmise palga suuruse järgi. Edetabelisse pääsemiseks pidi keskmine brutokuupalk olema üle 1532 euro. Veonduse ja laonduse sektorisse jagus selliseid ettevõtteid 48. Vaata, kes on veonduse ja laonduse parimad palgamaksjad.
25. novembril ilmus Äripäeva Logistika kuukirjas Autotranspordi TOP 100. Vaadake, millised ettevõtted jõudsid positsioonidele 11-100.
Autotranspordiettevõtete TOPi võitis ettevõte, kes suutis vedajate hulgas kiireimini kasvatada nii käivet kui kasumit ja teenis sektori suurima kasumi.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.