Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudteeliini taastamise kalleim võimalus ulatub 65 miljoni euroni ja iga-aastased hoolduskulud jäävad alla miljoni euro, mis on seniarvatust väiksem kulu, kirjutab Lääne Elu.
Kalleim võimalus Haapsalu suunalise raudtee taastamiseks on ehitada elektriraudtee, mille maksumus ulatub 65 miljoni euroni. Iga-aastased hooldus- ja remodnikulud jäävad OÜ Konsultatsioonistuudio 30 aastaks koostatud analüüsi põhjal vahemikku 630 000-993 000 eurot. Hoolduskulude suurus sõltub trassi lõplikust pikkusest ja kas tegemist on tava- või elektriraudteega.
Läänemaa ettevõtjate huvi puudusel ei plaanita liinile kaubavedusid ning tänu Eesti kasutatavatele Stadler FLIRT kergetele reisirongidele kulub raudtee oluliselt vähem. Trassi taastamine võib osutuda arvatust majanduslikult tasuvamaks.
Pikemalt loe
Lääne Elust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Lääne maavalitsus teatas Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudteetrassi teemaplaneeringu valmimisest. Lisaks koostati keskkonnamõju strateegilise hindamise programm, kirjutas Lääne Elu.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.