Tee-ehitus vajab põhjalikumat järelevalvet

Tee-ehitajad tervitavad maanteameti otsust uurida, miks teed lagunevad juba enne nende garantiiaja lõppu. Probleemi aitaks lahendada parem tööde järelevalve.

PKM Grupi juhataja Andres Kaljuvee ütles, et maanteeamet oleks pidanud juba ammu lagunevate teede põhjuseid otsima hakata. „Nad tegid väga õige sammu,“ ütles Kaljuvee. Tema sõnul läheb osa ettevõtteid juba hangetele plaaniga hoida igast võimalikust kohast raha kokku. „See ei ole õige. Peab aru saama, et alati ei saa odavamat teedpidi minna,“ ütles ta.

Ka tee-ehituse ja ehitusmaterjalide tootja Moreen OÜ juht Juss Maurer ütles, et maanteeamet liigub õiges suunas. „Kui midagi juba teha, siis korralikult,“ ütles ta. Selleks on Maureri sõnul kindlasti vaja parandada ehitustööde järelevalvet – nii garanteeritakse, et ei kasutata kehvemaid materjale ja projektid koostatakse õigesti. „Loodan, et lõpuks kaotatakse meil odavad allhanked ära,“ lisas ta.

Maurer märkis, et kui maanteamet muudab kvaliteedinõuded karmimaks ja parandab järelevalvet, toob see kaasa tööde hinnatõusu. Tema sõnul kasutatakse tee-ehituses palju kohaliku lubjakivi killustikku, mille kvaliteet varieerub erinevate karjääride vahel märgatavalt. Karjääre, kus kaevandatakse tee-ehitusse sobivat kolmanda klassi killustikku, on Maureri sõnul vähe. „Kui sobiv karjäär on kaugel, siis on ju ikka ahvatlus võtta kehvem materjal lähedalt. Eks ta selline mäng ole,“ ütles ta.

Maanteeamet uuris, miks uued teelõigud hakkavad lagunema juba enne viieaastase garantiiaja lõppemist. Selleks võeti pinnaseproovid 11 teelõigult, mille garantiiaeg hakkab kohe läbi saama. Kõiki objekte ja tulemusi maanteamet veel avaldanud pole, ent kavatseb edaspidi muuta oma kvaliteedinõudeid täpsemaks ja kindlustada, et need ka täidetakse, kirjutas Postimees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1264223
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.028403
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 59,01 0.2565279
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0499022
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.017984
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.0562485
India ruupia INR 80,55 0.0907069
Indoneesia ruupia IDR 15941,23 0.2046683
Islandi kroon ISK 135,55 0.1107829
Jaapani jeen JPY 125,55 -0.0716332
Kanada dollar CAD 1,49 0.0602692
LAV rand ZAR 15,90 0.0950834
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,64 0.28301
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.1758385
Mehhiko peeso MXN 21,80 0.1129523
Norra kroon NOK 9,75 0.0996282
Poola slott PLN 4,33 0.0300286
Rootsi kroon SEK 10,56 -0.0151449
Rumeenia leu RON 4,75 0.0147396
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0783341
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1497006
Šveitsi frank CHF 1,13 0.026448
Taani kroon DKK 7,46 0.0214503
Tai baht THB 35,27 0.1229094
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.0311915
Türgi liir TRY 6,04 0.2588352
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0264427
Ungari forint HUF 317,03 0.0252406
USA dollar USD 1,13 0.0264667
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1573278
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0618123
Vene rubla RUB 74,43 0.0145119

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019