Arvestades kunagise Saaremaa-Läti laevaliini osatähtsust maakonna majanduselus, peaks edaspidi liini töös hoidmist toetama Eesti riik, leiab Saare maavanem Kaido Kaasik.
"Kahtlemata on liini tööshoidmisel suur roll ka maakonna turismiettevõtjatel, kes läbi turundustegevuse ühendusi propageerivad ja võimalikke külastajaid kohale meelitavad," kirjutas ta
Saarte Hääles.
"Tänavu, mil laevaliini sulgemisest on möödumas juba kuus aastat, otsivad külastajad ikka veel täpsustavat teavet Läti-Saaremaa liini ajakava kohta," märkis Kaasik, kelle sõnul näitba see, et info liini kohta on kinnistunud ning pole hilja uute projektidega alustada.
Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompanii tütarettevõtte 63kilomeetrine liin Mõntu–Ventspils toimis aastail 2005–08, ent ei teeninud hoolimata kokku 60 000 reisijast ühelgi aastal kasumit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maavanema kinnitusel on Saaremaa turismisektori kõige pärssivam kitsaskoht rahvusvaheliste transpordiühenduste puudumine, seda nii lennu- kui ka laevaühendusi silmas pidades.
Rootsi lennufirma Skyways lendas liinil Kuressaare-Stockholm aastail 2005-09. Sügisel 2007 avas Estonian Air lennuliini Tallinn–Kuressaare–Stockholm. Kuressaarest viisid 2000ndate keskel rahvusvahelised lennuliinid ka Helsingisse (Finnair) ja Riiga (airBaltic). Praegu lendab Tallinn-Kuressaare liinil Avies, muid regulaarseid lennuühendusi Saaremaal pole.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.