Autor: Tanel Raig • 26. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Arhitektid kutsuvad arutama Rail Baltica planeeringute üle

Eesti Arhitektide Liidule (EAL) teeb muret, et arhitekte ei ole kaasatud Rail Balticut puudutavatesse aruteludesse ja otsuste tegemisel ei ole peetud avalikke arutelusid. Olukorra parandamiseks korraldab EAL 27. märtsil avaliku vestlusõhtu.

„Eesti Arhitektide Liidule teeb tõsist muret, miks Rail Baltic kui äärmiselt oluline Eesti elukorraldust ja elanikke mõjutav ning suuri muutusi kaasa toov planeering on läbi viidud arhitekte kaasamata,“ teatab EAL oma pressiteates. Nende teatel on Eesti Arhitektide Liitu siiamaani kaasatud vaid Rail Balticu terminalide hoonete kavandamisse Pärnus ja Ülemistel, kuid terminalide asukoha ehk paremini linnaruumi sobivuse ja elanike kasutusmugavuse planeerimiseks pole piisavalt oma ala spetsialiste kaasatud. Liidu arvates on kõik arutelud ja otsused tehtud ministeeriumite tagatubades ilma avalikke arutelusid pidamata. EAL loodab murettekitavatele küsimustele vastuseid saada avalikul vestlusõhtul „Rail Baltic – kellele, milleks ja kuidas?“

Avalik vestlusõhtu toimub 27. märtsil kell 17:00 Okupatsioonide muuseumis (Toompea 8, Tallinn).

Arhitektide liidu kokku kutsutud vestlusõhtul räägivad lähemalt Rail Balticu ruumilise planeerimise teemal, trassi kulgemisest ning jaamade detailplaneeringutest Rail Balticu projektijuht ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Indrek Sirp ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna peaspetsialist Andres Lindemann.

Lühiülevaate Rail Balticu projekteerimise praegusest seisust annab? Hendrikson & Ko detailplaneeringute ja projekteerimise osakonna juhataja Jaanus Aavik.

Erikülalisena on arhitektid kutsunud vestlusõhtule esinema Soome VR Group arhitekti Pirjo Huvila, kes räägib, kuidas Rail Baltic Skandinaaviast vaadates tundub ning kas tegu on üldse atraktiivse projektiga.

Vestlusõhtu orienteeruv kestvus on kokku 2 tundi, mille esimeses osas on ettekanded ja teises osas avalik vestlusring esinejate ja publiku vahel. Vestlust modereerib arhitekt Toomas Paaver, kes töötas aastatel 2009-2010 üleriigilise planeeringuga Eesto 2013+ ning sealhulgas eeltöödega Rail Balticu kavandamiseks.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077