Reformierakonna ja Sotsiaaldemokraatide vahel sõlmitud koalitsioonileppes lubatakse kaotada maksuerandid erimärgistatud kütuselt, mida praegu kasutatakse ka raudteevedudes.
Koalitsioonilepe lubab vähendada maksuerandeid asendades eriotstarbelise diislikütuse ja kergema kütteõli madalam aktsiisimäär täpsemalt sihitud toetustega. Praegu kehtiva vedelkütuse erimärgistamise seaduse järgi võib erimärgistatud kütust kasutada ka reisijate ja kaupade raudteeveol.
ASi EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe ütles, et on koalitsioonilepingust vastavat punkti lugenud, kuid kuni uus valitsus pole ametisse astunud ei ole võimalik hinnata erimärgistatud kütuse kaotamise plaani mõju EVR Cargole. „Soovime kõigepealt kohtuda ministri ja teiste riigiesindajatega, et lähemalt kuulda, mida selle kava silmas peetakse,“ teatas Altjõe.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Maikuu veomaht Eesti Raudtee taristul oli 1,28 miljonit tonni, kahanedes võrreldes eelmise aastaga ligi 38%.
Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul on tänavu nelja kuuga aasta varasemaga võrreldes vähenenud 17,8%.
Aasta esimese seitsme kuuga liikus Eesti Raudteel 11,35 miljonit tonni kaupu, millest juulis veeti 1,17 miljonit tonni. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga oli seitsme kuu veomaht ligi 3,6 miljonit tonni ehk 23,9 protsenti väiksem.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.