Parvlaevaliikluse tulevik pole veel üheselt selge

Riigikogu liikmed esitasid 3. detsembril arupärimise parvlaevaliikluse tuleviku kohta. Rahandusminister vastas sellele eile.

Kas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on Teie poole pöördunud, et arutada nelja laeva soetamise rahastamisskeemi?

Vastus on jah. 26. septembril teatavasti arutas asja ka valitsuskabinet.

Kas nelja parvlaeva soetamise skeem ei lähe riigiabi põhimõtete alla? Kas hange pole mitte lootusetult hilinenud?

Riigiabi põhimõtte alla minemist tuleb kontrollida, selleks tuleb konsulteerida Euroopa Komisjoniga ja see voli on majandusministeeriumil. Kui ta peaks minema selle piirangu alla, tuleb riigiabi luba taotleda, selles ei ole midagi liiga ebatavalist.

30. september on see viimane tähtaeg, et 1. oktoobriks asi ära teha. Selles ei saa nüüd lõpuni kindel olla. Valitsuskabinet muidugi avaldas ka kahtlust selles suhtes. Juhul kui ei õnnestu, tuleb majandusministeeriumil üks vahehange korraldada
ja alternatiiviks on ikkagi hilisema valmimistähtajaga laevade ehitamine. Aga ei saa ju ka välistada, et olemasolevate laevade omanikud konkursil osalevad.

Riigikogu suurendas parv laeva dotatsioone 600 000 euro võrra eesmärgiga tihendada liinigraafikuid. Majandusministeerium ei ole järginud sihtfinantseeringu kasu tamist.

Kõigepealt, liinigraafikuid on tihendatud. Konkreetsed numbrid võiks teile üle kinnitada majandusministeerium. Aga raha andmine riigieelarvest on eeldus, see ei ole kohustus kogu raha ära kasutada. Eks ikka peab raha kasutamise otstarbekust kogu aeg hindama ja vaatama, milline on tegelik vajadus.

Ma ei usu, et riigikogu siin raha eraldades oli täpsem, kui suudab olla jooksvalt selle põhjal majandusministeerium. Nii et raha on kulutatud otstarbekalt, ja kui kõik ei ole hästi kulutatud, siis järelikult on saadud paremini või vähemaga hakkama.

Osale arutelus

  • Äripä ev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.5067461
Brasiilia reaal BRL 4,22 1.122923
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,19 0.281232
Hiina jüaan CNY 7,65 0.1492459
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.180646
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.1351096
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.208165
India ruupia INR 80,70 0.2559261
Indoneesia ruupia IDR 15948,52 -0.061911
Islandi kroon ISK 135,74 1.200328
Jaapani jeen JPY 125,01 0.2566365
Kanada dollar CAD 1,50 0.2007763
LAV rand ZAR 15,97 0.5883279
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,70 0.0708215
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.1844578
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.2708604
Norra kroon NOK 9,73 -0.0800608
Poola slott PLN 4,33 0.0254194
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0076449
Rumeenia leu RON 4,74 0.2028183
Singapuri dollar SGD 1,53 0.2090274
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.1142335
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0617175
Taani kroon DKK 7,46 -0.0080433
Tai baht THB 35,30 0.0581066
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.3628702
Türgi liir TRY 6,00 0.8758805
Ukraina grivna UAH 30,61 -0.3129875
Ungari forint HUF 317,99 0.1133394
USA dollar USD 1,13 0.1239706
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.5050812
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.2211031
Vene rubla RUB 74,91 0.179077

Valdkonna töökuulutused