Kuigi möödunud aasta detsembris käitleti 17 824 TEUd, mis oli aasta varasemast enam vaid 2,5%, suudeti aasta kokkuvõttes käidelda konteinereid 12% enam (kokku 251 738 TEUd). Sellega täitis ettevõte 2013. aastaks seatud eesmärgi kasvatada terminali konteinerkäivet vähemalt 10% võrra, teatas Transiidikeskus.
„2013. aasta konteinerkäibe kasvuga võib olla rahul. Rebimine transiitkauba nimel kasvas Läänemere sadamate vahel eelmisel aastal päris jõudsalt. Vaatamata tugevale konkurentsile, kus iga konteineri ja tonni eest käib kibe võitlus, suutsime aasta jooksul oma efektiivsust kasvatada,“ kommenteeris Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.
Samas lisas ta, et konkurendid ei puhka ja Soome naabrid jõudsid riikliku komisjoni asutamiseni, et leida tihenenud konkurentsivõitluses võimalusi tasude vähendamiseks ja muude regulatiivsete tõkete koomaletõmbamiseks.
Transiidikeskuse jaoks oli möödunud aastal kaks suurt sündmust - Railgarant Estonia OÜ ostmine ning läbi selle firmale laienemise võimaluse tagamine ja üldkaubaterminali (endine Refetra) rendilepingu asendamine hoonestusõiguse lepinguga aastani 2062. Ettevõte investeeris 2013. aastal 22 miljonit eurot, millest lõviosa läks konteinerterminal laiendamiseks ja klassikalise asendiga terminali väljaarendamiseks. Ehitati valmis kraanateed „ New Panamax“ tüüpi konteinerkraanade jaoks, laiendati laoplatse ning ehitati raudteelahendus, mis võimaldab terminalis ööpäevas teenindada 12 rongi, sealhulgas 2 blokk-rongi üheaegselt.
Transiidikeskuse AS terminalide kaheteistkümne kuu kaubakäive kokku oli 2 719 655 tonni.