• 20.12.13, 12:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee eelarve usub kaubavedude mahu püsimisse

Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2014. aasta eelarve, millega eeldatakse, et kaubaveomaht raudteel jääb püsima senisele tasemele, ehk umbes 24  miljoni tonni juurde aastas.
Ettevõtte kuludeks planeeritakse järgmisel aastal aastal 59 miljonit eurot ning tuludeks 68,1 miljonit eurot. Investeeringuid tehakse kokku 46,9 miljoni euro eest, millest 34,4 miljonit eurot tuleb omavahenditest ning 11,7 Euroopa Liidu struktuurivahenditest.
Lõviosa investeeringutest 2014. aastal moodustab amortiseerunud põhivara välja vahetamine, millest suurim projekt on liiklusjuhtimissüsteemi välja vahetamine ning jaamateede rekonstrueerimine Tallinn-Keila-Paldiski-Riisipere suunal. Tegemist on 3-4 aastat vältava suurprojektiga, mille eesmärk on tõrgeteta teenuse pakkumine üha tihenevate graafikutega reisirongiliiklusele ning läbilaskevõime parandamine Paldiski sadama suunas liikuvatele kaubarongidele.
2014. aasta investeeringud näevad lisaks ette panustamist raudtee kapitaalremonti Tapa-Narva liinil, mis on vajalik tagamaks reisirongide liikumiskiiruse 120 km tunnis. Renoveeritakse ka Tapa-Narva liinil reisijate ooteplatvormid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubavedude toetamiseks planeeritakse investeeringuid Ülemiste sorteerimismäe renoveerimisse. Teenindamaks kasvavaid mahte Sillamäe sadamas, on kavas Vaivara jaama laiendamine läbilaskevõime suurendamiseks. 
Muud suuremad investeeringud hõlmavad side- ja turvanguseadmete (liiklusjuhtimissüsteemid ja ülesõiduautomaatika) uuendamist ning raudteesildade kapitaalremonti.
„Oleme välja töötanud investeeringute kava tagamaks Eesti Transpordi Arengukavas 2014-2020 ette nähtud eesmärkide täitmise, mille kohaselt peame tagama tippkiiruse 120 km tunnis järjest tiheneva liiklusgraafikuga reisirongidele ning samas piisava läbilaskevõime kaubarongidele Eesti sadamate ja 1520 mm raudteevõrgustiku vahel,“ selgitas Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann. „Suurimaks väljakutseks eelolevatel aastatel jääb Eesti transiidi konkurentsivõime säilitamine investeeringute kasvust tuleneva infrastruktuuri kallinemise taustal.“

Seotud lood

Uudised
  • 24.01.14, 13:03
Eesti Raudteel vähenesid kaubaveomahud
Veomaht Eesti Raudtee taristul ulatus eelmisel aastal kokku 24,4 miljoni tonnini. Võrreldes aasta varasemaga vähenes see 1,8 miljoni tonni võrra ehk 6,8 protsenti.
Uudised
  • 06.02.14, 12:15
Pehme talv vähendas EVR Cargo kaubaveomahtu
EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele, teatas ettevõte.
Uudised
  • 17.03.14, 13:35
Raudtee kaubast tühi
Eesti Raudtee taristul liikuva kauba hulk on nii veebruaris kui aasta kahe esimese kuuga kokku vähenenud ligikaudu 20%.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele