Eesti Raudtee taristul liikuva kauba hulk on nii veebruaris kui aasta kahe esimese kuuga kokku vähenenud ligikaudu 20%.
Aasta esimese kahe kuuga veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril kokku 4,16 miljonit tonni, millest veebruaris veeti 1,88 miljonit tonni kaupa. Võrreldes mullusega langes vedude maht veebruaris 20,3% ning kahe kuu arvestuses kokku veeti 19,7% vähem kaupa.
Veebruari veomahtu mõjutas eelkõige nafta ja naftasaaduste vedu, mida liikus taristul 1,13 miljonit tonni ehk ligi 34% vähem kui eelmisel aastal.
Kahe kuuga on naftasaadusi veetud 2,56 miljonit tonni ehk 28,7% vähem. Põlevkivi veod on langenud 20,5%, moodustades kokku 0,56 miljonit tonni. Väetisi veeti kokku 0,51 miljonit tonni ning siin mahud suurenesid 24%. Suurenes ka keemiakaupade vedu, mida liikus 0,18 miljonit tonni ehk 20% enam.
Transiitvedudes liikus mulluse 4 miljoni tonni asemel 3,17 miljonit tonni ehk 21,2% vähem kaupu. Kohalike vedude maht 0,64 miljonit tonni jäi eelmisele aastale alla 20,2%. Eksport-importveod olid mullusega samal tasemel ja kokku veeti 0,36 miljonit tonni.
Konteinerite vedu kasvas võrreldes mullusega 21% ja oli kokku 11 777 TEUd.
Veoettevõte EVR Cargo mahuks oli kahe kuu lõikes 3 miljonit tonni, langedes eelmise aastaga võrreldes 12,7%. E.R.S. vedas Eesti Raudtee taristul 1,16 miljonit tonni kaupu ning mahud langesid 33,3%.
Seotud lood
Maikuu veomaht Eesti Raudtee taristul oli 1,28 miljonit tonni, kahanedes võrreldes eelmise aastaga ligi 38%.
Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2014. aasta eelarve, millega eeldatakse, et kaubaveomaht raudteel jääb püsima senisele tasemele, ehk umbes 24 miljoni tonni juurde aastas.
Veomaht Eesti Raudtee taristul ulatus eelmisel aastal kokku 24,4 miljoni tonnini. Võrreldes aasta varasemaga vähenes see 1,8 miljoni tonni võrra ehk 6,8 protsenti.
Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo juhi Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.