Vanasadama uue kruiisikai ehitusel alustati terasvaiade paigaldamist, mis on ehituse kõige intensiivseim periood.
Kruiisikai rajaja BMGS Eesti filiaal rammib merepõhja ligi 200 kuni 46 meetri pikkust vaia. “Uue kruiisikai ettevalmistavate ehitustöödega alustati mai keskel ja tänaseks oleme sealmaal, et ehitusel algab kõige intensiivsem periood ehk vaiade rammimine,” lausus AS-i Tallinna Sadam ehitusjuht Peeter Nõgu. “Sel nädalal alustab ehitaja maapealsete ja eeldatavalt nädala pärast veepealsete vaiade rammimisega.”
Kokku paigaldatakse kaiehituse käigus ligi 200 terasvaia, mille pikkus jääb vahemikku 30-46 meetrit. Terasvaiade seinapaksus on maapinnas 12,5 millimeetrit ja vette jäävas osas 16 millimeetrit, vaiade läbimõõt on 1016-1220 millimeetrit. Vaiad täidetakse seest liivaga, ülemise nelja meetri osas betooniga.
“Samaaegselt esimeste vaiade paigaldamisega algavad ka kai pealisehitise betoonitööd,” rääkis Peeter Nõgu. “Kokku kulub kruiisikaile 6600 kuupmeetrit betooni.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vaiade rammimine kestab oktoobrini. Kaile paigaldatakse sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustus ning navigatsioonimärgistus. Samuti saab kai elektrivarustuse koos välisvalgustusega, sidevarustuse, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on 421 meetrit, laius 20 meetrit ja veesügavusega 11 meetrit Kroonlinna nullist.
Kuni 340 meetri pikkuseid ja 42 meetri laiuseid ning kuni üheksameetrise süvisega kruiisilaevade vastuvõtmist võimaldava kai valmimistähtaeg on 1. mai 2014.
Kruiisikai ehitusmaksumus on 9,8 miljonit eurot.
Seotud lood
AS Tallinna Sadam sõlmis Vanasadama uue kruiisikai ehituslepingu BMGS Eesti filiaaliga. Ehituslepingu maht on 9,8 miljonit eurot.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.