Riigikogus loodi täna logistika ja transiidi toetusgrupp, mille eesmärk on hoida parlamendiliikmeid kursis valdkonna arengutega.
Riigikogu logistika ja transiidi toetusgrupi esimees on Deniss Boroditš ning toetusrühma liikmed Lembit Kaljuvee, Rainer Vakra, Inara Luigas, Tõnis Palts, Aivar Riisalu, Kalev Lillo, Jevgeni Ossinovski, Remo Holsmer, Rannar Vassiljev, Arto Aas, Valeri Korb, Olga Sõtnik, Lauri Laasi, Lauri Luik, Peeter Laurson ja Vladimir Velman.
Toetusrühma liikmed leiavad, et Riigikogu ülesanne seadusandjana on tegutseda selle nimel, et Eesti majanduse olulise harule oleks tagatud ka vastav õiguslik keskkond.
Logistikasektor on suure kasvupotentsiaaliga majandusharu, mille osakaal SKTst ulatub 10-15 protsendini ning Eestis on üle 3000 transpordiettevõtte, mis kokku annavad tööd umbes 10 protsendile inimestele riigi töötavast elanikkonnast. Logistikateenused omavad Eesti Panga andmeil Eesti teenuste ekspordis suurimat osakaalu, moodustades 40% kogu Eesti teenuste ekspordimahust. Eesti asub 300 miljoni tarbijaga turu keskel ja meiegeograafiline asukoht pole mitte üksnes hea transiidikanal vaid ka hea jaotuskeskus ning koht, kus anda kaubale lisandväärtus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Boroditši sõnul on Eestis tehtud logistika ja transiidi arendamiseks korralikke investeeringuid – arendatud sadamaid, renoveeritud raudteid, põhimaanteid ja palju muud. „Samas on teada, et Ida-Lääne suunaline transiit on viimasel ajal vähenenud ja selle nimel, et asuda taastama kaubamahtusid, tuleb pingutada nii ettevõtjatel kui ka riigil,“ ütles Boroditš.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.