• 11.04.13, 16:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kanajev ostab Rail Garantilt Muuga terminali osaluse 

Pikaleveninud Muuga konteinerterminali ehitus sai veelgi ajapikendust ja peaks nüüd asjaosaliste hinnangul liikuma hakkama, kuna Anatoli Kanajev ostab Vene ettevõtjatele kuulunud Rail Garant Estonia.
Kanajevil kuuluv transiidikeskuse vaidlustas mullu uuele terminalile operaatori leidmise riigihanke tulemused ja tänavu veebruaris rahuldas ringkonnakohus Transiidikeskuse määruskaebuse, mille tulemusena asub halduskohus lahendi jõustumise korral vaagima, kas oleks võimalik tuvastada Tallinna Sadama poolt läbiviidud uue konteinerterminali riigihanke ja selle järel Rail Garant Estoniaga sõlmitud lepingute tühisus.
Anatoli Kanajev kahtlustas hanketulemuste järel koguni seda, et Tallinna Sadama uue konteinerterminali osanike seas on varjatult ka sadama juhid ning palus seda uurida kapol. Tallinna Sadama kinnitas, et see on absurdne konstruktsioon.
Vaidlused hanketulemuste üle on terminali valmimist aina edasi lükanud. Tallinna Sadama nõukogu otsustas tänasel koosolekul anda juhatusele volitused muuta Muuga uue konteinerterminali hoonestusõiguslepingut, pikendades Rail Garant Estonia taotluse alusel terminali valmimise tähtaega 12 kuu võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Terminali arendaja esitas taotluse pikendada terminali valmimise tähtaega 12 kuu võrra 2014. aasta juulini," kommenteeris Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli.
Rail Garant Estonia esindaja vandeadvokaadi Jüri Raidla sõnul tingisid hoonestamise tähtaja pikendamise soovi terminali arendamist takistanud arvukad kohtuvaidlused, mis on olulisel määral raskendanud nii finantsinvestorite kui ka strateegiliste partnerite kaasamist.
Tallinna Sadama nõukogu nõustus hoonestusõiguslepingu muutmisega ja tähtaja pikendamisega tulenevalt asjaolust, et arendusprojekti takistavad juriidilised vaidlused peaksid lõppema juhul, kui Transiidikeskus omandab Rail Garant Estonia ja hakkab ellu viima Rail Garant Estonia, Tallinna Sadama ja Transiidikeskuse poolt ettevalmistatavat Muuga sadama konteineriäri restruktureerimist.
Nõukogu esimehe sõnul sai lepingutingimuste muutmisega nõustumise puhul määravaks asjaolu, et Rail Garant Estonia poolt väljapakutu on lahenduseks kahe aasta pikkusest juriidiliste vaidluste tupikseisust. "Tallinna Sadama eesmärk on kiirelt areneval konteinervedude turul konkurentsivõime säilitada ning pakutud lahenduse puhul jäävad kehtima kõik Rail Garant Estonia poolt pakutud hoonestusõiguse tingimused," lausus Seli.
Konteineriäri restruktureerimise kava näeb muuhulgas ette Transiidikeskuse poolt hoonestusõiguse omaniku Rail Garant Estonia omandamist ja Muuga sadamas uue terminali valmimise järel terminali operaatorina jätkamist. Venemaa suurimate logistikaettevõtete hulka kuuluv Rail Garant Grupp jätkab konteinervedude teostamist läbi Muuga terminali.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on Muuga sadama konteineriäri restruktureerimisega tekkimas realistlik perspektiiv uue konteinerterminali valmimiseks Rail Garant Estonia tehtud pakkumuse tingimustega. "Rail Garant Estonia on tänase seisuga Tallinna Sadama ees kõik lepingujärgsed kohustused - sealhulgas hoonestusõiguse tasu maksmine – täitnud. Samuti sisendab kindlust kiireks edasiliikumiseks meie pikaajaline ja usaldusväärne koostöö Transiidikeskusega," lausus Kaljurand.
Transiidikeskuse juht Erik Laidvee lausus, et ettevõte peab läbirääkimisi Rail Garant Estonia omandamiseks. „Tallinna Sadama nõukogu otsus loob eeldused  lähiajal kokkuleppele jõudmiseks,” ütles Laidvee. “Meie soov on keskenduda terminaliteenuse osutamisele ja Rail Garant Grupp saab olema üks meie klientidest.”
Tallinna Sadam rajas 54 miljoni eurose maksumusega uue konteinerterminali infrastruktuuri Euroopa Liidu abiraha toel 2011. aastal. Muuga uue konteinerterminali arendusprojekt avab võimaluse sadamat läbivat konteinerkäivet senisega võrreldes kahekordistada.
Rail Garant on üks suurimaid transpordifirmasid Venemaal, mis ühendab 11 raudtee- ja konteineriveo ning ekspedeerimisfirmat.

Seotud lood

Uudised
  • 14.06.12, 17:57
Tallinna Sadama ja Rail Garanti lepingud jõudsid Riigikohtusse
Riigikohtu halduskolleegium otsustas võtta menetlusse ASi Transiidikeskuse kassatsioonikaebuse ja hakkab kaaluma, kas Tallinna Sadama riigihankes „Operaatori leidmine Muuga sadama konteinerterminali laiendamiseks“ sõlmitud hoonestusõiguse seadmise leping ja koostööleping tuleks tühistada.
Uudised
  • 25.04.13, 16:58
Konteinerterminal müüdud!
Anatoli Kanajevi Transiidikeskuse AS omandas täna Venemaa ettevõtjatele kuulunud OÜ Rail Garant Estonia.
Uudised
  • 16.01.12, 16:52
Millal kerkib tühermaale konteinerterminal?
Tallinna Sadam teatas, et Rail Garanti esindajad tulevad Tallinnasse, et panna paika uue konteinerterminali ehitusgraafik ja ehituse alguskuupäev.
Uudised
  • 05.12.12, 10:46
Rail Garant jätkab Muuga terminali ehitust
Vastavalt Muuga konteinerterminali esimese järgu ehitusprojektile jätkab Rail Garant sel nädalal kraanaalustee vaiade paigaldamist.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele