Maksikirja mõõtmete vähenemine alates märtsist, toob mitmetele ettevõtjatele kaasa kulude kasvu.
Eesti Post teatas juba jaanuaris, et vähendab märtsist maksikirja mõõtmeid. Äripäeva Logistika rubriik kirjutas seepeale ettevõtjatest, kellele toob postifirma otsus kaasa oma kauba lähetamise kulude kasvu. Kontaktläätsi müüva veebipoe LensExpress omaniku, Helinet Grupp OÜ juhatuse liikme Liivi Kiisleri sõnul on muutus neile suur probleem. “Meie tootenomenklatuurist vaid 2-3 nimetust mahub uude ümbrikusse, kuid sageli tellivad inimesed läätsi koos hooldsuvahendiga ja seega on saadetis suurem,” rääkis Kiisler. Umbes pool veebipoest ostetud kaubast läheb täna veel teele maksikirjana. Tõenäoliselt peavad kliendid edaspidi Kiisleri sõnul postikulu tasuma.
Hinnatõus ootab ka Pärlipoodi pidava Perline Estonia OÜ juhatuse liikme Maarit Ridalaane sõnul nende kliente, sest 80-90% veebipoe kundedest eelistab kaupa kätte saada maksikirjaga.
Eesti Posti postiteenuste divisjoni juht Jaan Vainult ütles, et inimesed saatsid siiani maksikirjaga rulluiske, kampsuneid, talvejopesid, trennipalle jpm. 1. märtsist on Eesti Posti riigisisese maksikirja suurimad lubatud mõõtmed 230 x 330 x 20 mm, mis tähendab, et maksikirjast saab vaid sõnumite ja õhemate trükiste edastamiseks mõeldud teenus.
Seotud lood
Eesti Posti hinnangul olid pea pooled lihtmaksikirjadest ülemõõdulised, mis ei mahtunud postkastidesse. Äärmuslikemast näidetest on maksikirjaga saadetud kokkupandavat lastejalgratast ja uiske.
Alates märtsist on riigisisese maksikirja suurimad lubatud mõõtmed 230 x 330 x 20 mm. Rahvusvahelise maksikirja mõõtmed ei muutu.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.