Eesti Raudtee registreeris eelmisel aastal 116 199 euro eest vandalismi- ja vargusjuhtumeid. Üle poole aset leidnud juhtumitest pandi toime Harjumaal.
Kokku registreeriti mullu raudteel 260 vandalismi- ja 87 vargusjuhtumit. Raudteefirma teatel ei saa kahju mõõta ainult rahas. Sildade ja silla käsipuude, piirdeaedade ning välisvalgustuse ja elektri kontaktvõrkude lõhkumine mõjutab tugevalt rongiliikluse sujuvat toimimist. Rüüstatud raudteeliinid, pimedad ülekäigud ning liiklusseisakud tekitavad ebamugavust ja ohtlikke olukordi, hoiatas Eesti Raudtee oma teates.
Eesti Raudtee on viimase viie aasta jooksul koos Euroopa Liidu struktuurivahenditega investeerinud raudtee ja raudteeümbruse korrashoidu ja arendusse ligi 200 miljonit eurot. Nüüd kutsub Eesti Raudtee inimesi üles teatama politseile või Eesti Raudteesse, kui märgatakse investeeringutega korda tehtud infrastruktuuri lõhkumist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti Raudtee teatel peaks reisijateveo eest saadav täiendav infrastruktuuri tasu olema umbes kaheksa miljonit eurot.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.